آفتاب
مقام سابق پنتاگون خبر داد:

طرح مقابله با روسیه در دریای بالتیک روی میز وزارت دفاع آمریکا

طرح مقابله با روسیه در دریای بالتیک روی میز وزارت دفاع آمریکا

طبق ادعای مقامات نظامی سابق آمریکا این کشور در حال بررسی مجدد طرحی برای مقابله احتمالی در مقابل تهدیدات نظامی روسیه در دریای بالکتیک است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فارین پالیسی، بعد از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا برای اولین بار روی طرح احتمال جنگ با روسیه در دریای بالتیک فکر می کند. به گفته مقامات سابق پنتاگون آمریکا در حال بررسی طرح احتمالی جنگ علیه روس ها است، طرحی که قبلاً برای مقابله با حمله احتمالی کره شمالی در نظر گرفته شده بود.

یک مقام سابق پنتاگون در این رابطه گفت: در هر حال باید شرایط لازم در مقابل حملات احتمالی علیه ناتو به عنوان متحدان آمریکا پیش بینی شود و در این راستا طرح دفاعی در مقابل کره شمالی، باید در دریای بالتیک و علیه روس ها تجدید نظر شود.

میشل فلورنوی معاون سابق وزارت دفاع آمریکا گفت: این طرح قدیمی شده است و باید برای مبارزه با حمله احتمالی روسیه علیه اوکراین به روز شود. به گفته این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا این طرح دو جنبه دارد؛ یکی روی کمک های آمریکا به ناتو در مقابل حمله احتمالی روسیه تمرکز می کند و دیگری راهکارهای نظامی آمریکا بدون حضور ناتو را بررسی می کند. 

بر این اساس هر دو جنبه این طرح دفاع در مقابل حملات روسیه در دریای بالتیک است که احتمال آن بسیار قوی است. از دیگر جوانب طرح پنتاگون در مقابله با روسیه، احتمال حملات سایبری به تاسیسات دفاعی آمریکا است.

جولی اسمیت معاون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعتقاد دارد یکی از موضوعات اصلی دفاع در مقابل حمله احتمالی روسیه مسئله سایبری است که باید مدنظر مقامات آمریکایی قرار داشته باشد.

وی گفت: این مسئله از جنگ سرد تا کنون یکی از اولویت های برنامه های نظامی آمریکا محسوب می شود. این در حالی است که در سال ۱۹۹۴ روسیه و ناتو معاهده صلحی امضا و سه سال بعد این دو معاهده دیگری در همکاری های دوجانبه برای برقراری امنیت در منطقه منعقد کردند.

با این حال بعد از جنگ روسیه با گرجستان، ناتو به نوعی در مقابل روسیه صف آرایی کرد. در حالی که پنتاگون به این حملات واکنشی نشان نداد. گفتنی است روز گذشته وزیران دفاع آمریکا و روسیه در تماس تلفنی درباره بحران سوریه با یکدیگر بحث و گفتگو کردند. آنها روی این مسئله تاکید کردند که مشارکت دوطرفه می تواند تاثیر زیادی در عملیات نظامی علیه داعش داشته باشد.

کد N961568

وبگردی