آفتاب

دبیر کل ناتو به اوکراین سفر می کند

دبیر کل ناتو به اوکراین سفر می کند

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هفته آینده برای سفری دو روزه به اوکراین می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است برای یک دیدار دو روزه دوشنبه هفته آینده به اوکراین سفر کند. این سفر در بحبوحه تلاش ها برای حل و فصل بحران و درگیری ها در شرق اوکراین و به اجرا درآمدن پیمان مینسک انجام می شود.

بر اساس بیانیه ای که در مقر این پیمان در برکسل منتشر شد استولتنبرگ در این سفر با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور، ‌«آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر و «ولودیمیر هرویسمن» رئیس پارلمان اوکراین دیدار می کند. در این بیانیه آمده است که دبیرکل ناتو همچنین در نشست شورای امنیت ملی اوکراین نیز شرکت خواهد کرد.

مناطق شرقی اوکراین از ابتدای سال میلادی گذشته پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه خواستار جدایی از اوکراین شدند که همین امر منجر به بروز درگیری های خونین در شرق این کشور شد. در این میان آمریکا، اروپا و برخی از کشورها برای مقابله با روسیه و با عنوان حمایت از اوکراین، تحریم هایی را علیه مسکو به اجرا در آورده اند.

گفتنی است کشورهای غربی به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین، اقدام به تحریم روسیه کرده اند؛ اقدامی که روسیه بارها آن را رد کرده است.

کد N961516

وبگردی