آفتاب
تحولات بورکینافاسو؛

آزادی رئیس جمهوری بورکینافاسو/ بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی

آزادی رئیس جمهوری بورکینافاسو/ بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی

کودتاچیان نظامی در بورکینافاسو اعلام کردند که رئیس جمهور را آزاد کرده و در اقدامی دیگر مرزهای زمینی و هوایی این کشور را بازگشایی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کودتاچیانی که قدرت در بورکینافاسو را در اختیار گرفته اند با صدور بیانیه ای از بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی کشور از امروز جمعه خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور این کشور نیز از بازداشت آزاد شده است.

نظامیانی که دولت انتقالی را در بورکینافاسو سرنگون کردند، دیروز دستور بسته شدن مرزها را صادر کرده بودند.

در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بورکینافاسو، نیروهای گارد ریاست جمهوری این کشور روز چهارشنبه، رئیس جمهور موقت و نخست وزیر این کشور را بازداشت کرده اند. این اقدام باعث تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور آفریقای غربی شده است.

گفته می شد که مقامات دولت انتقالی بورکینافاسو در حال حاضر در کاخ ریاست جمهوری تحت بازداشت به سر می بردند.

نیروهای گارد ریاست جمهوری بعدازظهر چهارشنبه با ورود به دفتر ریاست جمهوری «میشل کافاندو» رئیس جمهور موقت و «ایزاک زیدا» نخست وزیر را به همراه دو وزیر دیگر کابینه با خود برده بودند.

سال گذشته با کناره گیری «بلز کومپائوره» رئیس جمهوری بورکینافاسو از سمتش، ارتش این کشور قدرت را به دست گرفت که این اقدام با واکنش اتحادیه آفریقا مواجه شد. در پی فشارهای خارجی، رهبران سیاسی این کشور توافق کردند روند انتقال قدرت به شیوه ای مسالمت آمیز طی شده و انتخابات در نوامبر امسال برگزار شود.

کد N961454

وبگردی