آفتاب

صاحبنظران حقوق بین‌الملل فردا به کمیسیون برجام می‌روند

صاحبنظران حقوق بین‌الملل فردا به کمیسیون برجام می‌روند

مهر نوشت: عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس از حضور صاحبنظران حقوق بین الملل در نشست فردای این کمیسیون برای بررسی ابعاد و آثار حقوقی برنامه جامع اقدام مشترک خبر داد.

محمداسماعیل کوثری با بیان اینکه جلسات استماع در کمیسیون برجام هنوز تمام نشده است، اظهار داشت: فردا شنبه صاحبنظران حقوق بین‌الملل به این کمیسیون می‌آیند تا نظر خود را درباره برجام و ابعاد و آثار آن از منظر حقوق بین‌الملل اعلام کنند.

وی درباره علت حاضر نشدن علی‌اکبر ولایتی در جلسه روز چهارشنبه این کمیسیون نیز گفت: درباره علت این موضوع چیزی به ما اعلام نشد، به هر حال ما از ایشان دعوت کرده بودیم که بیایند و نظر خود را بگویند؛ شاید مشغله‌ای وجود داشته که نیامدند.

عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس همچنین درباره بازدید اخیر اعضای این کمیسیون از رآکتور آب‌سنگین اراک و وضعیت کنونی آن، عنوان کرد: فعالیت رآکتور از توافق ژنو به بعد کاملا متوقف شده است و کارشناسانی هم که در آنجا حضور داشتند گفتند که مراحل جایگزینی قلب رآکتور دارد انجام می‌شود؛ یعنی عملا می‌توان گفت که دارند وارد فاز اجرایی توافق در بخش رآکتور اراک می‌شوند.

کوثری خاطرنشان کرد: سفر اخیر وزیر امور خارجه به چین نیز برای رایزنی درباره همین مسئله بوده است.

وی درباره برآورد کمیسیون ویژه برجام نسبت به گزارش بررسی نهایی، تصریح کرد: هنوز در رابطه با این مسئله و سایر مسائل از جمله تدوین یک طرح برای ضمانت اجرای توافق هسته‌ای به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و موضوع در دست بحث و بررسی است.

27220

کد N961404

وبگردی