آفتاب
یک عضو جامعه مدرسین:

شیعیان برای اظهار دشمنی با وهابیت، فرهنگ غدیر را گسترش دهند

شیعیان برای اظهار دشمنی با وهابیت، فرهنگ غدیر را گسترش دهند

ششمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و مسئولان کشوری و استانی در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله محمد علی فیض گیلانی در این مراسم، گفت: همانگونه که با استناد به فرمایشات اهل بیت(ع) جریان عاشورا در کشور جا افتاده و دهه عاشورا گرفته می‌شود مسأله جانشینی امام علی(ع) باید در شهرهای کشور جا بیفتد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همانطور که مردم زمانی که به عاشورا می‌رسند احساس می‌کنند که باید به خاندان اهل بیت(ع) ابراز احساسات، همدردی و ادب کنند نسبت به جانشینی امام علی(ع) و جریان غدیر باید تلاش شود که این فرهنگ نیز به خوبی در تمام جامعه حاکم شود.

وی با بیان این‌که «جریان و مسأله غدیر موضوعی مهم در جهان تشیع است» اظهار کرد: این عید بزرگ را همه باید گرامی بدارند و خیرات و جشن‌های خود را در عید غدیر که عید الله اکبر است انجام دهند و به ساحت مقدس اهل بیت(ع) عرض ادب کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه جریان غدیر و این عید بزرگ اسلام هنوز در جامعه به خوبی جا نیفتاده است، همه مردم در عاشورا می‌دانند که ایام حزن و ماتم است از همین رو به یکدیگر تسلیت گفته و مجالس عزا برپا می‌شود اما چنین احساسی هنوز به صورت کامل در جامعه نسبت به غدیر دیده نمی‌شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با محکوم کردن جنایات عربستان در یمن خاطرنشان کرد: رژیم سعودی از رئیس‌جمهور ظالم یمنی که استعفا داده حمایت می‌کند و درصدد بازگرداندن آن شخص است چون آن فرد منافع او را تأمین می‌کند، این وهابیون برای تأمین منافع خود تاکنون هزاران بی گناه را به خاک و خون کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: شیعیان باید برای اعلام و اظهار دشمنی با آل سعود و وهابیت مسأله غدیر را به صورت فراگیر جا بیندازند و در این مسیر فرهنگ سازی کنند، دولت نیز باید از این مسأله حمایت کرده و آن را به صورت فرهنگ عمومی در آورد.

انتهای پیام

کد N961387

وبگردی