آفتاب
وزیر امور خارجه روسیه:

تفکر برکناری بشار اسد برای حل مسائل سوریه توهم است

تفکر برکناری بشار اسد برای حل مسائل سوریه توهم است

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با همتای ترک خود بر لزوم اتحاد برای مبارزه با گروه تکفیری-صهیونیستی داعش تأکید و تصریح کرد این تفکر که مشکلات سوریه با برکنار ی «بشار اسد» حل می شود، توهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو و آنکارا به گسترش گفتگوهای سیاسی درباره سوریه تحت نظارت سازمان ملل متحد علاقه مند هستند.

لاوروف پس از دیدار با «فریدون سینیرلی اوغلو» همتای ترک خود در شهر «سوچی» واقع در جنوب غربی روسیه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای حل و فصل بحران سوریه، ما منافع مشترکی را در تسریع آغاز فرایند نتیجه-محور با یکدیگر داریم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه از کسانی که با گروه تروریستی داعش مبارزه می کنند خواست تا با یکدیگر در این مبارزه متحد شوند.

وی این تفکر که مشکلات سوریه با برکناری «بشار اسد» حل می شود را توهم خواند و تصریح کرد که تحقق این موضوع ممکن نخواهد بود.

لاوروف افزود: مبارزه با تروریسم نباید بهانه ای برای پایمال نمودن قوانین بین المللی شود.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون دارای مشکلات زیادی بوده و در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند النصره و داعش مشغول مبارزه است.

مسکو در این میان میزبان دو دور مذاکره میان گروه های مخالف و دولت سوریه در سال ۲۰۱۵ بوده است. در ماه آوریل، طرفین درخصوص تدوین چهارچوبی برای ادامه مذاکرات با هدف پایان دادن به بحران موجود توافق کردند.

در ماه جولای نیز مسکو تمایل خود را برای میزبانی دور سوم مذاکرات صلح سوری-سوری اعلام کرد. البته تاریخ دور سوم نشست ها هنوز اعلام نشده است.

کد N961316

وبگردی