آفتاب

پاکستان: همکاری نظامی دهلی- واشنگتن برهم زننده توان منطقه است

پاکستان: همکاری نظامی دهلی- واشنگتن برهم زننده توان منطقه است

مشاور امنیت ملی و امور خارجه نخست وزیر پاکستان همکاری‌های اخیر میان هند و آمریکا را در راستای بر هم زدن توازن در منطقه جنوب آسیا دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: همکاری نظامی آمریکا با هند باعث بر هم زدن توازن در منطقه جنوب آسیا می‌شود.

عزیز گفت: بسیار روشن است که آمریکا به دنبال آماده سازی هند برای کاهش نفوذ چین در منطقه است اما پاکستان به آمریکا اعلام می‌کند که این مساله باعث برهم خوردن توازن جنگ افزاری و غیر جنگ افزاری در جنوب آسیا می‌شود.

مشاور امور خارجی و امنیت ملی نخست وزیر پاکستان اضافه کرد: همکاری پاکستان با چین بر محور توسعه است و هند نمی‌تواند اعتراضی به آن داشته باشد. پاکستان ظرفیت کامل دارد که از منافع و تمامیت ارضی خود محافظت کند.

وی با اشاره به برگزاری مذاکرات اسلام آباد- دهلی نو نیز گفت: هر زمانیکه مذاکرات با هند آغاز شود همه مسایل و در راس آن مساله جامو و کشمیر مورد گفت‌وگو و بحث قرار می‌گیرد نه اینکه تنها خواسته هند مطرح شود.

هم چنین وی در ادامه افزود: برای اولین بار پاکستان پرونده رسمی را درباره مداخلات هند فراهم کرده است که قرار است در سازمان ملل ارائه کند. هم چنین پاکستان مساله کشمیر را در سازمان ملل و هر سازمان بین‌المللی دیگری مطرح خواهد کرد. دو طرف در توافق "شیملا" نتوانستند به پیشرفتی دست یابند. دهلی نو مذاکرات میان مشاوران امنیت ملی دو کشور را لغو کرد و اکنون باید این کشور در این راه پیش قدم شود.

انتهای پیام

کد N961302

وبگردی