آفتاب

ادعاهای آمریکا درباره تهدید موشکی ایران ، اروپا را در مقابل روسیه قرار می دهد

ادعاهای آمریکا درباره تهدید موشکی ایران ، اروپا را در مقابل روسیه قرار می دهد

واحدمرکزی خبر : به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، رئیس اداره کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد برنامه موشکی ایران تهدیدی برای اروپا نیست.

میخائیل یولیانوف در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد به لحاظ فنی ، ایران هیچ تهدیدی برای اروپا نیست زیرا موشک های ایران کمتر از دو هزار کیلومتر برد دارد و هیچ نشانه ای از تلاش تهران برای افزایش برد موشک های خود به چشم نمی خورد.

وی افزود حتی اگر تهران بخواهد برد موشک های خود را افزایش دهد بدون کمک خارجی قادر به این اقدام نخواهد بود. در همین رابطه بهتر است به خاطر داشته باشیم که سال ها تحریم علیه ایران مانع از انتقال فن آوری موشکی به این کشور شد . چند ماه دیگر این تحریم ها لغو می شود اما محدودیت های جدی در این زمینه مطابق با توافق جامع بر سر برنامه هسته ای ایران همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.
وی افزود انتقال فن آوری موشکی تنها مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برای هر مورد به مدت هشت سال امکان پذیر خواهد بود و گمانه زنی در خصوص تهدید موشکی ایران حربه ای از جانب آمریکا برای مختل کردن توان هسته ای روسیه است.
وی خاطر نشان کرد دلیل کافی برای باور این مسئله داریم که گمانه زنی درباره تهدید موشکی ایران حربه آمریکا برای اجرای پروژه ای است که هدفی جز مختل کردن توان هسته ای روسیه و درگیر کردن متحدان اروپایی در رویارویی نظامی طولانی مدت با این کشور ندارد که منعکس کننده منافع آمریکاست.
ایران و گروه پنج به علاوه یک ماه ژوئیه به توافقی تاریخی دست یافتند که ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای تهران را در مقابل کاهش تحریم ها علیه این کشور تضمین می کند.
آمریکا تاکید کرد سامانه موشکی بالستیک این کشور که ادعا می شود با هدف مقابله با تهدید ایران مستقر شده است به رغم دستیابی به این توافق همچنان برای اروپا ضروری است.
مسکو درباره این مسئله ابراز نگرانی و موشک های آمریکا را در اروپا تهدیدی برای امنیت ملی و جهانی اعلام کرده است.

4949

کد N961281

وبگردی