آفتاب

ادامه درگیری‌های زمینی در یمن و تلاش روسیه برای از سرگیری مذاکرات سیاسی

ادامه درگیری‌های زمینی در یمن و تلاش روسیه برای از سرگیری مذاکرات سیاسی

همزمان با ادامه درگیری‌های زمینی در یمن و گشوده شدن جبهه‌ای جدید در تعز، سفیر روسیه در صنعا اعلام کرد که تلاش‌های گسترده‌ای را برای آغاز مذاکرات سیاسی در یمن آغاز کرده است و ابراز امیدواری کرد که به زودی راه حلی برای پایان این بحران‌ پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری سبأ نت یمن، ولادیمیر دیدوشکن، سفیر مسکو در صنعا با تاکید بر اینکه روسیه تمام تلاش خود را برای توقف جنگ در یمن به کار گرفته اعلام کرد: در سفر اخیر خود به ریاض با برخی چهره‌های سیاسی عربستان دیدار و به زودی نیز در یمن با گروه‌های سیاسی که حل مسالمت آمیز بحران این کشور را بپذیرند، دیدار و گفت‌وگو خواهم کرد.

سفیر روسیه در صنعاء ابراز امیدواری کرد که به زودی راه حلی برای بحران یمن حاصل شود به ویژه که روسیه ریاست این دوره شورای امنیت را برعهده دارد و تمام تلاش خود را برای در اولویت قرار گرفتن بحران یمن در این شورا انجام خواهد داد.

همچنین دیدوشکن نسبت به ادامه جنگ در یمن وتعداد بالای قربانیان آن به شدت ابراز نگرانی کرد.

در همین حال و در تحولات میدانی نبرد در یمن جنگنده‌های ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان اشتباها مراکز تجمع و پایگاه‌های نیروهای وفادار به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن را در جنوب شرق استان مأرب هدف قرار دادند که در این حمله، هشت تن کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

جگنده‌های ائتلاف عربی همچنین بیش از 30 مرتبه مناطق مختلف استان مأرب را مورد حمله قرار دادند. نیروهای همپیمان منصور هادی به همراه هزاران نیروی نظامی عربستان و امارات بیش از یک هفته است عملیات زمینی گسترده‌ای در یمن به ویژه در استان مارب آغاز کرده‌اند.

از در طرف مقابل پایگاه خبری العهد لبنان از انهدام یک تانک عربستانی در پایگاه نیروهای نظامی عربستان در استان جیزان توسط ارتش یمن و کمیته‌های مردمی خبر داد.

همچنین این پایگاه خبری از حمایت قبایل القرامیش مأرب از کمیته‌های مردمی و ارتش یمن در نبرد با متجاوزان خبر داد. قبایل الجدعان مأرب نیز برای مقابله با متجاوزان اعلام بسیج عمومی کرده‌اند.

از سوی دیگر همزمان با جبهه مارب، نیروهای ائتلاف عربستانی ضد یمن روز پنج شنبه عملیات گسترده‌ای را در تعز نیز آغاز کرده‌اند. طبق گفته کارشناسان نظامی هدف از این عملیات در محاصره قرار دادن حوثی‌ها و قطع مسیرهای امدادرسانی به آنهاست.

منابع محلی یمن نیز از عقب نشینی حوثی‌ها از شهر بیحان در مارب و در نتیجه کنترل نیروهای وابسته به هادی بر منطقه موقس و مقر تیپ 19 پیاده نظام این شهر خبر داده‌اند.

ساعاتی پیش از این عقب نشینی ائتلاف عربی ضد یمن توانسته بود کاروان تجهیزات نظامی که از مأرب به سمت شهر بیحان در حال حرکت بود، هدف قرار داده و منهدم کنند.

انتهای پیام

کد N961232

وبگردی