آفتاب

راهپیمایی هزار نفری مردم ترکیه در آنکارا با شعار همبستگی

راهپیمایی هزار نفری مردم ترکیه در آنکارا با شعار همبستگی

ده‌ها هزار تن از مردم ترکیه روز پنجشنبه در مرکز آنکارا در محکومیت تروریسم و تخریب همبستگی، گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، بیش از 250 انجمن تجاری، اتحادیه و اتاق بارزگانی در این راهپیمایی حضور داشتند که از سه روز گذشته برای حضور در این راهپیمایی فراخوان داده بودند.

این راهپیمایی برای حضور عموم آزاد بود و سازماندهندگان آن اعلام کردند که این راهپیمایی وابسته به هیچ یک از جناح‌ها و یا گروه‌های سیاسی نیست.

این راهپیمایی اواخر عصر روز پنجشنبه در مقابل ساختمان قدیمی پارلمان به عنوان سمبل محل بنیان جمهوری ترکیه به پایان رسید.

ریفات حصارجی اوغلو، رییس اتاق‌های بازرگانی و تبادلات کالای اتحادیه ترکیه گفت: ما دیدگاههای متفاوتی داریم اما نقطه نظرات مشترکی هم داریم. ما نمی‌توانیم سکوت کنیم در حالیکه سرزمین ما، آرامش ما، امروز و فردای ما را مورد هدف قرار داده‌اند. ما نمی‌توانیم سکوت کنیم در حالیکه آنها می‌خواهند ما را در مقابل هم قرار دهند.

وی ادامه داد: ما باید از هر گونه اقدامی دوری کنیم که ممکن است به شهروندانمان آسیب برساند و ترور را محکوم کنیم.

اگر چه بسیاری از این راهپیمایی حمایت کردند اما برخی نیز منتقد این راهپیمایی بودند و اعلام کردند برگزاری چنین راهیپمایی ملی گرایی می‌تواند باعث برخی تحریکات و سواستفاده برخی شود که خواهان تفرقه افکنی میان کردها و باقی جامعه هستند. در همین راستا حزب دموکراتیک خلق پس از اینکه برخی از شرکت کنندگان در راهپیمایی این حزب را مورد اتهام قرار دادند، اعتراض خود را به برگزاری این راهپیمایی اعلام کرد.

هم چنین فیگن یوکسک‌اوغلو، رییس مشترک حزب دموکراتیک خلق اعلام کرد که ایده پشت برگزاری این راهپیمایی تبعیض آمیز بوده است، نه اتحاد برانگیز.

این در حالی است که پورول کاولاک، دبیر ل سازمان ترک-ایش در حاشیه راهپیمایی در گفت‌وگو با سی.ان.ان ترک اعلام کرد: همه سازمانهای جوامع مدنی و پویا در این راهپیمایی دست در دست هم داده و در مقابل ترور ایستاده‌اند.

انتهای پیام

کد N961208

وبگردی