آفتاب

اسارت چندین سرباز عربستانی توسط حوثی‌ها

اسارت چندین سرباز عربستانی توسط حوثی‌ها

انصارالله یمن با اعلام این مساله که تعدادی از سربازان سعودی را به اسارت گرفته‌اند، یکی از آنها را در تلویزیون نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یک برنامه در تلویزیون المسیره مردی در لباس نظامی نشان داده شد که خودش را گروهبان "ابراهیم حکیم" از یگان ارتش عربستان مستقر در منطقه مرزی جیزان معرفی کرد.

این مرد گفت که در کنار دیگر سربازان ارتش عربستان به اسارت گرفته شده است اما اعلام نکرد که چند نفر هستند. وی همچنین به چگونگی، زمان و محل به اسارت گرفته شدنشان هم اشاره‌ای نکرد.

از زمان آغاز حملات هوایی عربستان علیه حوثی‌ها در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی این کشور، مناطق مرزی جنوب غرب عربستان شاهد درگیری‌های گاه و بیگاه و تیراندازی‌های مرزی بوده است.

نیروهای حوثی و هم‌پیمانانشان از وفاداران علی عبدالله صالح، رییس جمهوری برکنار شده یمن، صنعاء پایتخت را از سال گذشته میلادی تحت کنترل خود درآورده و منصور هادی را در مارس بیرون کردند.

چندین هزار نیرو و سرباز از کشورهای ائتلاف ضد حوثی‌ها شامل عربستان و امارات وارد یمن شده‌اند تا با حوثی‌ها به مقابله بپردازند.

سازمان ملل گزارش داده که از اواخر مارس سال جاری میلادی قریب به 4900 تن در درگیری‌ها در یمن کشته و حدود 25 هزار تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N961147

وبگردی