آفتاب

اذعان دوحه به مشارکت نظامی زمینی و هوایی در جنگ علیه یمن

اذعان دوحه به مشارکت نظامی زمینی و هوایی در جنگ علیه یمن

«غانم بن شاهین» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر اذعان کرد که این کشور از زمان آغاز حملات سعودیها به یمن، به صورت زمینی و هوایی این رژیم را همراهی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «غانم بن شاهین» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح قطر در سخنانی به مشارکت نظامی زمینی و هوایی این کشور در جنگ علیه یمن اذعان کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: از زمان آغاز حملات به یمن، نیروی هوایی قطر برای کمک به عربستان وارد عمل شد؛ این در حالی است که نیروهای زمینی ما نیز در مرزهای یمن و در عمق اراضی این کشور حضور دارند.

وی همچنین درباره هدف از همراهی با آل سعود در حمله به یمن مدعی شد: دوحه به منظور بازگرداندن مشروعیت به یمن تصمیم به حمایت از آل سعود و مشارکت در ائتلاف سعودی گرفت.

پیشتر نیز یک مقام عالی رتبه قطری در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر پیوستن هزار نیروی قطری به ائتلاف سعودی ضد یمن را تأیید و به آن اذعان کرده بود.

این مقام قطری که نخواست نامش فاش شود در این ارتباط گفته بود: نیروهایی که به ائتلاف سعودی ملحق شده اند از این پس در حملات به یمن مشارکت خواهند داشت.

شبکه الجزیره نیز در گزارشی اعلام کرده بود که کشور قطر هزار نیروی نظامی به یمن فرستاده تا در کنار نیروهای سعودی از دولت فراری یمن دفاع کنند.

بنا بر اعلام شبکه الجزیره در کنار هزار نیروهای قطری ۲۰۰ خودروی زرهی و ۳۰ بالگرد ساخت آمریکا نیز به منطقه اعزام شده است.

کد N961088

وبگردی