آفتاب

انتقاد از "نقض حقوق بشر" در کریمه از زمان الحاق به روسیه

انتقاد از "نقض حقوق بشر" در کریمه از زمان الحاق به روسیه

سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام کرد که اصول حقوق بشر در شبه جزیره کریمه از زمان تصرف آن توسط روسیه از اوکراین در ماه مارس 2014 به شدت نقض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل جورج لینک، رییس دفتر موسسات دموکراتیک و حقوق بشر در سازمان امنیت و همکاری اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: آزادیهای بنیادین مانند اجتماع، تاسیس انجمن، آزادی بیان و تشکیل جنبش توسط مسوولان دوفاکتو در کریمه محدود شده است.

به نوشته این بیانیه، این مساله به دلیل اجرای قوانین فدراسیون روسیه رخ می‌دهد، هم چنین به دلیل این قوانین، هر از گاهی محدودیتهایی علیه افراد، رسانه‌ها و جوامعی که به دنبال نشان دادن دیدگاه‌های مخالف به صورت صلح آمیز هستند، اعمال می‌شود.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در گزارش صد صفحه‌ای خود روز پنجشنبه اعلام کرد: از زمان بر سرکار آمدن مسوولان وابسته به مسکو در کریمه، فعالان، طرفداران کی‌یف، خبرنگاران محلی و جامعه تاتار کریمه سرکوب می‌شوند.

آسترید تورز، کمیساریای عالی سازمان امنیت و همکاری اروپا در امور اقلیتهای ملی، در این باره می‌گوید: ما دریافته‌ایم که افرادی در کریمه، اوکراینی‌ها و تاتارها که از یکپارچگی با اوکراین حمایت می‌کنند و شهروندی روسیه را رد کرده و از دولت دوفاکتو حمایت نمی‌کنند، در موقعیت آسیب پذیری قرار گرفته‌اند.

از زمان الحاق کریمه به روسیه جوامع اوکراینی و تاتار کریمه در معرض فشارهای بیشتر و کنترل آزادی بیان در دیدگاههای فرهنگی و سیاسی خود قرار گرفته‌اند.

بین 10 هزار تا 15 هزار تاتاری در شبه جزیره کریمه به عنوان اقلیت مسلمان حضور دارند، در همین راستا سازمان ملل و آمریکا نیز از نقض حقوق بشر علیه این اقلیت انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N961033

وبگردی