آفتاب

لاوروف: اینکه مشکلات سوریه با برکناری اسد حل می‌شود توهم و محال است

لاوروف: اینکه مشکلات سوریه با برکناری اسد حل می‌شود توهم و محال است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد تصور اینکه تمامی مشکلات سوریه با برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور حل شود وهم وخیال است چنین چیزی غیر ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با سینرلی اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در سوچی، در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت: هیچ دلیل برای رد همکاری با دولت سوریه در زمینه مقابله با تروریسم وجود ندارد. نباید مبارزه با تروریسم به زیرپا گذاشتن قوانین بین‌المللی بینجامد.

لاوروف از شورای امنیت و سازمان ملل خواست به گونه‌ای عمل کنند که مبارزه با تروریسم به زیر پا گذاشتن قوانین مبدل نشود و گفت: همه عملیات‌های ضد تروریسم باید منحصرا براساس قوانین بین‌المللی اجرا شود.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا بر پایه‌ای نادرست بنا شده تاکید کرد: مبارزه با شر نباید با روش‌های غیر قانونی صورت گیرد. روش‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن غیرقانونی است.

این مقام روس اظهار داشت: هیچ دلیلی برای فراز از همکاری با مقامات سوریه که با خطر تروریسم مواجه هستند وجود ندارد. بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه است و این نیروها بیشترین نقش را در نبردهای زمینی علیه تروریسم دارند.

وی تاکید کرد که نادیده گرفتن فرصت‌ همکاری با سوریه و نیز ارتش این کشور به معنای آن است که امنیت کل منطقه در راستای تحقق برخی طرح‌ها جهت تغییر جغرافیای سیاسی منطقه، قربانی شود.

لاوروف گفت: بازیگران صحنه بین المللی حق ندارند از همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و نجات منطقه خاورمیانه شانه خالی کنند تا اهداف سیاسی خارجی و داخلی کشورهایشان محقق شود.

این مقام روس ادامه داد: شرکای ما تنها یک انتخاب دارند یا اینکه بر نبود هیچ راه حلی برای نجات منطقه از تروریسم جز کنار رفتن اسد اصرار ورزند و یا همکاری‌ با کسانی که واقعا به عدم تقسیم منطقه اعتقاد دارند را آغاز کنند و همه می‌دانیم که راه اول تنها یک خیال است.

لاوروف مجددا بر طرح ویژه روسیه مبنی بر اتحاد همه طرف‌ها از جمله ارتش سوریه، ارتش عراق و نیز کمیته دفاع مردمی کردها برای نبرد زمینی با داعش تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N960899

وبگردی