آفتاب

شورای امنیت توقف فوری خشونت‌ها در مسجد الاقصی را خواستار شد

شورای امنیت توقف فوری خشونت‌ها در مسجد الاقصی را خواستار شد

شورای امنیت در پایان نشست روز پنج شنبه خود درباره اوضاع در قدس، خواهان توقف فوری "اقدامات تحریک آمیز" در مسجدالاقصی و پایان خشونت‌ها در این مسجد مقدس شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، شورای امنیت به درخواست کشورهای عربی روز پنج شنبه نشستی را درباره تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی و شهرک نشین‌های تندرو به مسجدالاقصی برگزار کرد.

این نشست همزمان شده با تحرکات مجموعه کشورهای عربی در شورای امنیت برای اعمال فشار به اسرائیل جهت پایان دادن به تجاوزات خود که نزدیک به یک هفته است در مسجدالاقصی آغاز شده و با درگیری‌های روزانه در این مکان مقدس همراه شده است.

شورای امنیت در پایان این نشست با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که وضعیت تاریخی موجود در بیت المقدس همانگونه که هست باید حفظ شود و از دو طرف‌ فلسطینی و اسرائیلی نیز خواست تا خشونت را به شکل فوری در اطراف مسجدلااقصی متوقف کنند.

محمدعلی الحکیم، نماینده عراق در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای کشورهای عربی در این سازمان تاکید کرد که اتحادیه عرب تحرکات گسترده‌ای را برای حمایت از مسجدالاقصی و توقف اقدامات اسرائیل در این مسجد مقدس آغاز کرده است.

شورای امنیت در پایان نشست خود با تاکید بر نقش ویژه اردن در حمایت و نگهداری از مسجدالاقصی براساس توافق سال 1994 میان اردن و اسرائیل، تاکید کرد که باید به مسلمانان اجازه داده شود تا آزادنه در مسجد به برگزاری مراسم مذهبی خود بپردازند.

بیانیه مذکور پس از سه روز مذاکرات فشرده کشورهای عرب با شرکای غربی آنها به ویژه اردن و آمریکا در سطح شورای امنیت صادر شد.

انتهای پیام

کد N960869

وبگردی