آفتاب
گزارش مهر از دستور کار صحن علنی مجلس؛

بررسی طرح «جمعیت وخانواده» در بهارستان/سوال از رحمانی فضلی وربیعی

بررسی طرح «جمعیت وخانواده» در بهارستان/سوال از رحمانی فضلی وربیعی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در هفته آینده به بررسی چند طرح و لایحه خواهند پرداخت و میزبان دو وزیر نیز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو، پس از سه هفته تعطیلی که به انجام امور نمایندگی و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه اختصاص یافته بود، به تهران می‌آیند و جلسات علنی خود را از سر می‌گیرند. صحن علنی بهارستان این هفته شاهد چند دستور کار خواهد بود.

نمایندگان در این هفته، «الحاقیه‌های طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری» (طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان) را بررسی می‌کنند. کلیات و جزئیات این طرح دوفوریتی در جلسه علنی چهارشنبه ۴ شهریورماه سال جاری به تصویب نمایندگان رسیده بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته، ایرادات شورای نگهبان به «طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» را بررسی و این ایرادات را رفع خواهند کرد.

رسیدگی به شور دوم گزارش کمیسیون انرژی درباره «طرح حمایت از صنعت برق کشور» و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره «طرح یک‌ فوریتی توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی» از دیگر دستور کارهای هفته آینده مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان خانه ملت در این هفته «لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری» را که یک‌فوریت آن در جلسه ۲۴ خردادماه امسال به تصویب رسیده بود، بررسی و تعیین تکلیف خواهند کرد.

رسیدگی به گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی درباره «طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای شهر و انتخاب شهرداران» و نیز رسیدگی به گزارش کمیسیون فرهنگی با عنوان «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده» از دیگر برنامه‌های صحن علنی مجلس در هفته پیش‌رو خواهد بود.

حضور وزرای کشور و تعاون در صحن علنی بهارستان/ انتخاب اعضای ناظر مجلس در ستاد امر به معروف و نهی از منکر

در هفته آینده سوال جمعی از نمایندگان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و سئوال فاطمه آلیا نماینده مردم تهران از علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در صحن علنی مطرح خواهد شد.

انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اجرای ماده ۱۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر دستور کارهای این هفته بهارستان است.

کد N960802

وبگردی