آفتاب
سخنگوی کاخ سفید:

آماده مذاکره با روسیه در مورد سوریه هستیم

آماده مذاکره با روسیه در مورد سوریه هستیم

کاخ سفید برای گفتگو با مقامات مسکو در مورد اهداف نظامی مشترک در سوریه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید اعلام کرده این کشور قصد دارد گفتگوهای محدودی با مسکو درباره حضور نظامی این کشور در سوریه آغاز کند. «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر گفت: دولت آمریکا علاقمند به گفتگوهای تاکتیکی در عملیات نظامی علیه داعش در سوریه است و در این زمینه با روسیه همکاری خواهد کرد.

بر این اساس بعد از چند ماه سردی روابط روسیه و آمریکا در واکنش به اقدامات پوتین در سوریه و اوکراین، اوباما خواستار گفتگوی مستقیم با روسیه در حمله به نیروهای داعش شده است.

پیش از این روسیه گفتگوهای نظامی با واشنگتن را برای همکاری در سوریه خواستار شده بود. روسیه می گوید تا کنون ۲۴۰ هزار نفر در سوریه کشته شده اند و تنها راه جلوگیری از ادامه این وضعیت حمایت از بشار اسد برای مبارزه با داعش است.

واشنگتن و کشورهای اروپایی بشار اسد رئیس جمهور سوریه را مسئول درگیری ها دانسته و مدعی اند برکناری وی می تواند به صلح وثبات در منطقه کمک کند. با این حال اقدامات غیر انسانی داعش است ظاهرا نظر غربی ها در مورد سوریه را تغییر داده است.

گفتگوی نظامی آمریکا و روسیه از سال ۲۰۱۴ بعد از ماجرای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه به حالت تعلیق درآمده بود. گفتنی است اواخر این ماه قرار است پوتین در مجمع سازمان ملل سخنرانی کند. تا کنون کاخ سفید از گفتگوی پوتین و اوباما در حاشیه این اجلاس صحبتی نکرده است.

کد N960794

وبگردی