آفتاب
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس:

مباحث مربوط به غدیر را باید مردمی کرد

مباحث مربوط به غدیر را باید مردمی کرد

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: غدیر یک حقیقت جاری و هویت شیعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت ‏الاسلام امین رصاف در جلسه گردهمایی دبیران اجرایی بنیاد غدیر در شیراز گفت: باید با روشنگری ابعاد مختلف غدیر، ولایت و امامت را تبیین کنیم.

وی افزود: باید در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ولایت و امامت که پیام و فلسفه واقعه غدیر بود، بیشترین بهره‌برداری را انجام دهیم و در طول سال برنامه‌های مستمری را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رصاف اضافه کرد: از جمله کارهایی که می‌توان برای این مهم انجام داد برگزاری اجلاسیه‌های مختلف ملی و بین‌المللی با حضور اندیشمندان مذاهب مختلف از کشورهای دیگر است که باید به کرات اتفاق افتد اما در این زمینه نیز نباید از فرهنگ‌سازی در درون کشور و اقشار مختلف مردم غافل شد.

وی همچنین گفت: راه‏ اندازی بنیاد غدیر با نگاه جهانی و بین المللی، کاری بزرگ و بی نظیر است که باید توجه ویژه ‏ای به این مطلب شود.

وی ادامه داد: تفکر غدیر بر پایه ولایت است و امروز ولایت، دارای جایگاه و اهمیت فراوانی است و دشمنان با آگاهی از این موضوع به دنبال شبهه افکنی در این زمینه هستند.

رصاف با بیان اینکه دشمن شبهات زیادی در خصوص ولایت مطرح کرده است، تصریح کرد: ولایت ضمانت اجرایی همه مسائل است بنابراین باید برای تمام شبهات مطرح شده، پاسخ داشت.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوع غدیر و بزرگداشت آن، تصریح کرد: غدیر و توجه به آن را نباید به یک روز محدود کرد. مباحث مربوط به غدیر را باید مردمی کرد. کارهایی که مردمی می‏‌شوند موفق خواهند بود؛ چنانکه ماندگاری مسائلی مانند عاشورا به دلیل این است که مردم آن را حفظ کرده‏‌اند.

وی بر لزوم حمایت دولت از این مباحث تاکید و تصریح کرد: باید متوجه بود که هر زمان کارها را از مردم گرفتیم، موفق نشدیم، امروز هم باید در همه مباحث به‏ ویژه در موضوع غدیر به مردم خصوصا جوانان توجه کرد.

رصاف همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ترحیم آیت‏ الله خزعلی، در شیراز خبر داد.

انتهای پیام

کد N960652

وبگردی