آفتاب

75 هزار طلبه مشغول تحصیل در 420 مدرسه علمیه خواهران هستند

75 هزار طلبه مشغول تحصیل در 420 مدرسه علمیه خواهران هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: امروز در حوزه علمیه خواهران، 75 هزار طلبه شاغل به تحصیل در 420 مدرسه علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین محمود جمشیدی روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‎های علمیه در ساختمان جدید الاحداث ستاد مدیریت حوزه‎های علمیه خواهران گفت: 19 مدرسه در ردیف تحصیلات اصلی قرار دارند که از میان آنها، 12 مدرسه در سطح 2، 4 مدرسه در سطح 3 و 3 مدرسه سطح 4 مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت 13 رشته در 4 سطح علمی خواهران طلبه، اظهارکرد: از این میان 55 هزار نفر در سطح 2 و 6 هزار در سطح 3 و به شکل رسمی 11 نفر در سطح 4 مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم این میزان در سال‌های آینده بسیار بیش از این تعداد باشد.

جمشیدی با اشاره به تحصیل 700 نفر از طلاب خواهر، در سطح خارج حوزه، اظهارکرد: فعالیت علمی در حوزه علمیه خواهران مکانیزم خاصی دارد و با 28 شورای علمی پژوهشی در 28 استان و 129 کانون پژوهشی ویژه محصلان سطح 2 در این زمینه فعالیت خود را راهبری می‎کند.

وی با اشاره به فعالیت 41 انجمن علمی ویژه طلاب و فارغان تحصیل سطح 3 حوزه علمیه خواهران، گفت: در راستای توسعه فعالیت‎های علمی در کشور، 370 هسته پژوهشی با حضور 2500 پژوهشگر، ساماندهی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران، اظهارکرد: به منظور بهبود کیفیت اطلاع رسانی به طلاب، 52 هزار طلبه در شبکه اطلاع رسانی خواهران طلبه به نام «کوثر نت» فعال شدند و از این به بعد فعالیت‏‌های مجازی از این طریق اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: یکی از مهمترین برنامه‎های مرکز مدیریت، تبدیل شدن این نهاد به یکی از نهادهای پیشرو در عرصه فناوری اطلاعات است که در این زمینه بسیار موفق بوده‌ایم؛ امروز حوزه علمیه خواهران ظرفیت عظیمی برای پشتیبانی از فعالیت‎های نرم افزاری را به عهده دارند.

وی با اشاره به فعالیت 6هزار خواهر طلبه در درگاه امن کوثر بلاگ، عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران امروز در عرصه‎های رفیع نظری پردازی و آزاداندیشی بنابه توصیه مقام معظم رهبری و مراجع عظام گام برداشته است و در این مسیر، تا کنون 530 نشست علمی در سه سال گذشته برگزار شده است.

وی گفت: خوشبختانه امروز 30 هزار طلبه در آموزش پرورش فعالیت دارند که این زمینه فعالیت هر روز گسترده‎تر می‎شود؛ حوزه‎های علمیه خواهران نیز در بدنه اصلی خود تبدل شدن به اقطاب علمی و پژوهشی را دنبال می‎کنند.

وی با اشاره به فعالیت 68 مدرسه علمیه خواهران در مناطقی که در معرض فرق و مذاهب مختلف قرار دارند تصریح کرد: فعالیت این گروه از خواهران طلبه از درخشان‎ترن نقاط فعالیت تبلیغی این حوزه بوده است؛ نکته دیگر آن است که این همه فعالیت با کمترین امکانات نیز صورت گرفته است.

وی گفت: کمبود امکانات و تحصیل بدون شهریه و حتی هزینه رفت و آمد وخانه داری از مشکلات طلاب خواهران است ولی امروزه شاهد جایگاه برتر این طلاب در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد اساتید سطح2 خواهر هستند، گفت: کمتر از 5 درصد مدارس علمیه کشور در بخش خواهران واجد مکان مناسب بودند و امروز 351 مدرسه علمیه در دست احداث است؛ البته 165 مدرسه علمیه در کشور بهره برداری شده است.

وی در پایان دفاع از کیان جمهوری اسلامی و آرمان‎های الهی امام را وظیفه همیشگی حوزه علمیه خواهران ذکر کرد.

انتهای پیام

کد N960643

وبگردی