آفتاب

روسیه: ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا ناکارآمد است

روسیه: ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا ناکارآمد است

روسیه ضمن اعلام اینکه ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا ناکارآمد است، خواستار همبستگی واقعی نیروهای تحت حمایت شورای امنیت سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: متاسفانه دستاوردهای این ائتلاف در مبارزه با داعش بسیار کم است.

در این بیانیه آمده است: از زمان ایجاد این ائتلاف بسیج گسترده‌ای از نیروهای آمریکایی وجود داشته و بیش از 20 کشور دیگر نیز مستقیما در بمباران مواضع داعش در سوریه و عراق شرکت داشته‌اند اما پیشروی این تروریست‌ها متوقف نشده است.

وزارت امور خارجه روسیه گفت: شبه‌نظامیان داعش به توسعه "خلافت" خود در سوریه و عراق ادامه داده‌اند. به علاوه افزایش نارضایتی‌ها نسبت به حملات هوایی ائتلاف ضد داعش که باعث تلفات غیرنظامیان شده، تعداد افراد محلی را که با افراط‌گرایان همدردی کرده و قصد دارند به آنها بپیوندند افزایش داده است.

در این بیانیه آمده است: در حالی که مقامات آمریکایی همکاری با دمشق را در زمینه مبارزه با تروریسم رد می‌کنند، تعدادی از کشورهای عضو این ائتلاف سرمایه و مهماتی را برای مخالفان سوری که اصلی ترین نیروهای مخالف داعش هستند فراهم می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر از شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهیم تا تلاش‌ها را در مبارزه با تروریسم جهانی بر مبنای چهارچوب قانونی بین‌المللی تحت حمایت شورای امنیت یکپارچه کنند.

در بحبوحه انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش مشارکت روسیه در جنگ داخلی سوریه، نیکولای بوگدانوفسکی، معاون اول رئیس ستاد ارتش روسیه گفت که کشورش قصد هیچگونه ساخت و سازی در پایگاه هوایی سوریه را ندارد اما احتمال آن را در آینده رد نکرد.

همچنین ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: حملات هوایی ائتلاف در سوریه به توانمندی داعش ضربه‌ای‌ نمی‌زند بلکه تنها بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

چورکین ادامه داد: شرکای غربی ما با آنچه انجام می‌دهند گام‌های خود در ماده 51 منشور سازمان ملل را در زمینه حق دفاع از خود توجیه می‌کنند اما به خاک کشوری با حاکمیت مستقل ضربه می‌زنند.

انتهای پیام

کد N960617

وبگردی