آفتاب

لوید آستین: هرگز دستور ندادم اطلاعات مربوط به داعش تحریف شود

لوید آستین: هرگز دستور ندادم اطلاعات مربوط به داعش تحریف شود

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یکی از جلسات سنا حول محور جنگ با داعش تاکید کرد: هرگز نخواستم گزارشات اطلاعاتی تحریف شوند تا دیدگاه مثبت‌تری را از عملیات‌ نظامی در عراق و سوریه نشان دهم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال لوید آستین، رئیس فرمانداری مرکزی ارتش آمریکا این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که بازرس کل پنتاگون اخیرا تایید کرد تحقیقاتی را در خصوص اتهامات مبنی بر اینکه مقامات فرماندهی مرکزی اطلاعات را تحریف کرده‌اند، آغاز کرده است.

ژنرال آستین در یکی از کمیته‌های سنا در پاسخ به این سوال که آیا به افسران اطلاعاتی دستور داده که گزارشات خودشان را برای ارائه دیدگاهی مثبت‌تر از جنگ آمریکا با داعش در عراق و سوریه تلطیف کنند صادر کرده یا خیر؟ گفت: قطعا خیر.

ائتلاف تحت رهبری آمریکا حملات هوایی را در سوریه و عراق به راه انداخته و مواضع داعش را هدف می‌گیرد. آمریکا نخستین بار سال گذشته میلادی حمله به داعش در داخل سوریه را آغاز کرد اما نتوانست کنترل این گروه تروریستی از شهرهای بزرگ سوریه و یا عراق را از بین ببرد.

تحلیلگرانی که برای فرماندهی مرکزی آمریکا کار می‌کنند و بر جنگ در سوریه و عراق نظارت دارند، می‌گویند: رهبر بخش اطلاعاتی آنها ارزیابی‌های منفی از اقدامات آمریکا در جنگ علیه داعش را تحریف و یا رد کرده است.

یکی از سخنگویان بازرس کل پنتاگون گفت: این اداره تحقیقاتی را آغاز کرده تا مشخص کند که آیا تحریف، دستکاری،‌ تاخیر و یا اصلاح نابجای اطلاعات صورت گرفته است یا خیر؟

ژنرال آستین در کمیته خدمات مسلحانه سنا گفت:‌ انتظار من این است که از سوی کارمندانم ارزیابی‌های اطلاعاتی دقیق و بی‌پرده‌ای را دریافت کنم.

وی همچنین به سناتور کلر مک کاسکیل از ایالت میسوری اطمینان داد که در مقابل افرادی که از گزارشات آنها شکایت کرده و گفته‌اند که این گزارشات تحریف شده دست به اقدام تلافی جویانه‌ای نمی‌زند.

ژنرال آستین گفت: ما کاملا با این تحقیقات همکاری می‌کنیم. هنگامی که این تحقیقات کامل شود بر اساس داده‌هایش اقدام مناسبی را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

کد N960576

وبگردی