آفتاب
آیت الله اراکی در دیدار با علمای پاکستان:

تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونست ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است

تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونست ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها در قلب جهان اسلام به معنای تصرف همه جهان اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تصرف مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها در قلب جهان اسلام به معنای تصرف همه جهان اسلام است.

به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله محسن اراکی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت پاکستان که در تهران به سر می برند با بیان این‌که «خداوند متعال اسلام را در قرآن کریم در عبارت:«قُلْ إِن کُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی یُحْبِبْکُمُ اللّهُ»خلاصه کرده است» اظهار کرد: بر مبنای «اتباع» محبت خدا نسبت به بندگانش تعلق خواهد گرفت و بنده محبوب خدا خواهد شد و «اتباع» که در این‌جا اتباع رسول خدا(ص) است جز با محبت حاصل نخواهد شد.

وی افزود: در روایات صحیحه‌ایی که هم در منابع اهل سنت و کتب حدیث شیعه آمده است، نه تنها محبت رسول خدا جدا از محبت اهل بیت(ع) او نیست بلکه حقیقت ایمان به محبت رسول خدا و اهل بیت رسول خدا تفسیر شده است.

وی با بیان این‌که «اگر جامعه اسلامی که دارای 1.5 میلیارد جمعیت است با هم متحد شوند به قدرت اول جهان تبدیل خواهند شد»، افزود: اگر جامعه اسلامی متحد شود هم از لحاظ اقتصادی و هم از بعد سیاسی وعلمی به قدرتمند ترین جامعه بشری تبدیل خواهند شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: کشورهای استعماری، رژیم صهیونستی را در منطقه به وجود آورده‌اند تا از پیدایش قدرت جهان اسلام جلوگیری کنند و متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی منطقه نیز در این زمینه با اسرائیل متحد شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بعد از این‌که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسئله وحدت جهان اسلامی را مطرح کردند، اسرائیل و آمریکا از شکل‌گیری چنین قدرتی به هراس افتادند و در نقاط مختلف جهان اسلام از اندونزی و پاکستان گرفته تا عراق و سایر نقاط جهان اسلام شروع به ایجاد اختلاف بین مسلمین کردند تا آن‌ها را از اسرائیل غافل کنند.

وی با بیان این‌که «برای این‌که اسرائیل قدرت بگیرد به ایجاد جنگ در بین مسلمین دامن زدند»، گفت: از وقتی که اخیرا جنگ‌های داخلی در کشورهای اسلامی نظیر سوریه، عراق، یمن و... راه افتاد، می‌بینید که اسرائیل تجاوز به سرزمین‌های اسلامی را بیشتر کرده است.

اراکی افزود: درگیری و اختلاف بین مسلمانان باعث شده که اسرائیل طی چند روز، اقدام به تقسیم زمانی مسجد الاقصی بزند کاری که تاکنون جرأت آن را نداشت. الان چند روزی است که مسلمانان را از مسجد الاقصی بیرون کرده‌اند و اجازه ورود به آن‌ها را نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: تصرف مسجد الاقصی در قلب جهان اسلام توسط صهیونیست‌ها به معنای تصرف همه جهان اسلام است.

وی در ادامه گفت: کشور پاکستان یکی از قوی‌ترین کشورهای اسلامی از لحاظ جمعیت و هم از لحاظ اقتصادی و قدرت سیاسی است؛ لذا این کشور می‌تواند نقش بسیار مؤثری در ایجاد وحدت و اقتدار در جهان اسلام ایفا کند ولی اگر به این نقش به خوبی نپردازد به هدف دشمنان جهان اسلام برای ایجاد تفرقه تبدیل می‌شود.

اراکی از علمای پاکستان و نیروهای مؤثر این کشور خواست ، که اولا اتحاد در پاکستان را محکم تر کنند و سپس به ایجاد اتحاد در سایر نقاط جهان اسلام نیز کمک کنند.

وی با بیان این‌که «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف ایجاد اتحاد بین مسلمین ایجاد شده است»، اظهار کرد: انتظار داریم علمای پاکستان در این زمینه به ما کمک کنند و ما هم آمادگی هرگونه خدمت در این زمینه را داریم.

انتهای پیام

کد N960347

وبگردی