آفتاب

تصاویر ملاقات‌های ظریف در بنگلادش

تصاویر ملاقات‌های ظریف در بنگلادش

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در ادامه تور آسیایی خود با نخست وزیر،وزیر امور خارجه و رییس جمهور بنگلادش دیدار و گفتگو کرد.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دكتر محمد جواد ظريف در دیدار با وزراي امور خارجه بر اهمیت گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله انرژی تاكيد و افزود: بعد از رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران زمینه‌های خوبی برای گسترش روابط دو کشور وجود دارد.
وزير امور خارجه كشورمان موضوع لغو رواديد بين دو كشور را از عوامل كمك كننده به توسعه مناسبات ارزيابي نمود و افزود: بر اساس زمینه های موجود در گام اول رواديد گذرنامه هاي سياسي و خدمت مي تواند برداشته شود.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی از جمله در سازمان همکاری های اسلامی و جنبش عدم تعهد تاکید کردند.
دكتر محمدجواد ظريف در این دیدار بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و فراهم ساختن مقدمات آن تاکید کرد که این موضوع مورد استقبال و تاکید وزیر خارجه بنگلادش قرار گرفت. طرفين همچنين تحولات منطقه اي و بين المللي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر کشورمان همچنین در داكا با خانم شيخ حسينه نخست وزير بنگلادش ديدار و گفتگو نمود. ظریف در اين دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط دو جانبه با بنگلادش در همه زمينه ها است و موانع تجاری در راه گسترش روابط دو کشور باید برداشته شود.

وزير امور خارجه كشورمان افزود: بخش انرژي ایران می‌تواند یک شريك قابل اعتماد برای بنگلادش باشد.

ظریف همچنین به روابط دوستانه و برادرانه شیعه و سنی در کشور بنگلادش اشاره و آن را يك الگوی شایسته ارزيابي نمود. وي تاکید کرد: در یمن، سوریه و عراق آن چه که باعت جدایی شده است فرقه‌گرایی نیست بلکه اغراض سیاسی است.
در این دیدار نخست وزیر بنگلادش هم از گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف از جمله فرهنگی و اقتصادی استقبال کرد. خانم شیخ حسینه در بخشی دیگر از دیدگاههای خود در این دیدار بر افزایش تبادل هیات های تجاری بین دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین با تأييد اظهارات وزير امور خارجه كشورمان تصریح کرد: وحدت نظر و هماهنگی مذهبی خوبی در بنگلادش وجود دارد.
وزير امور خارجه كشورمان كه همچنین با حضور در کاخ ریاست جمهوری بنگلادش با محمد عبدالحميد رئيس جمهور اين كشور ديدار و گفتگو نمود.

دكتر محمد جواد ظريف ظریف در ابتداي اين ديدار از مهمان نوازی دولت و ملت بنگلادش تشکر و قدرانی کرد.
در این دیدار طرفین ضمن اشاره به عزم دو کشور جهت افزایش همکاری ها در زمینه های سیاسی و اقتصادی بر اهمیت مشورت های مداوم سیاسی بین تهران و داکا تاکید کردند.

وزير امور خارجه كشورمان و رئيس جمهور بنگلادش ضمن رايزني در مورد تحولات منطقه تاكيد كردند بحران‌های موجود در این منطقه راه حل نظامی ندارد و باید به دنبال گفت‌وگو و پيشبرد راه حل سياسي براي حل این بحران‌ها بود
طرفین در این ملاقات لزوم افزایش همکاری‌های پارلمانی بین دو کشور و تبادل هیات‌های پارلمانی بین تهران و داکا را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

محمد عبدالحميد در این دیدار دستیابی به توافق هسته‌ای را به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

5252

کد N960330

وبگردی