آفتاب
آیت‌الله جنتی در پاسخ به مهر:

۶۰سال با آیت‌الله خزعلی رفیق بودم/ یک گناه هم از او ندیدم

۶۰سال با آیت‌الله خزعلی رفیق بودم/ یک گناه هم از او ندیدم

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله خزعلی گفت: او مرد خدا بود؛ حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم اما یک گناه هم از او ندیدم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد جنتی امروز پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله خزعلی در تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سئوال مهر درباره مهمترین ویژگی مرحوم آیت‌الله خزعلی اظهار داشت: مهمترین خصوصیت آن مرحوم این بود که عالم باعمل و مرد خدا بود.

وی افزود: حدود ۶۰ سال با ایشان رفیق بودم، اما یک گناه هم از او ندیدم؛ چه ویژگی از این برتر و بالاتر.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: آیت‌الله خزعلی مجاهد فی سبیل‌الله بود؛ در زمان رژیم سابق منبر می‌رفت و علیه آن رژیم صحبت می‌کرد و از هیچکسی هم نمی‌ترسید و مردم هم به او علاقه‌مند بودند. در رفسنجان و خوزستان و هر جایی که می‌رفت، مردم با عشق و علاقه پای منبر او حاضر می‌شدند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه مرحوم خزعلی حافظ نهج‌البلاغه بود، گفت: عشق و علاقه او به امام علی (ع) مافوق عشق و علاقه امثال ما بود؛ برای مظلومیت امیرالمومنین (ع) خیلی گریه می‌کرد و همیشه نام امام علی (ع) بر زبانش بود.

وی با اشاره به مهمترین ویژگی و منش سیاسی آیت‌الله خزعلی اظهار داشت: در عرصه سیاسی همیشه طرفدار امام (ره) و خط امام (ره) و خط رهبری بود و با جریان‌های مخالف و منافقین، سخت مبارزه می‌کرد و اجمالا می‌توان گفت که مرد جهاد و مجاهد فی سبیل‌الله بود.

 

 

 

کد N960316

وبگردی