آفتاب

درخواست وزیر خارجه عراق از دمشق برای همکاری با استفان دی میستورا

درخواست وزیر خارجه عراق از دمشق برای همکاری با استفان دی میستورا

وزیر خارجه عراق در سخنانی دولت سوریه را به همکاری با فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای موفقیت در انجام ماموریتش فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی المسلة،‌ ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دولت دمشق را به همکاری با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه برای موفقیت در انجام ماموریتش فراخواند.

وی اظهار داشت که قصه آیلان کودک غرق شده سوری یکی از صدها قصه‌ای است که ملت سوریه شاهد آن هستند.

وی در همین حال تاکید کرد که بحران سوریه داخلی بوده و باید توسط مردم سوریه و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل شود.

در بیانیه‌ای که دفتر جعفری صادر کرده آمده است که وی در حاشیه نشست وزرای اتحادیه عرب در قاهره با استفان دی میستورا دیدار و گفتگو کرده است.

در این بیانیه آمده است که جعفری بر لزوم همکاری همگانی برای دستیابی به راهکار سیاسی و آغاز گفتگوها میان نیروهای دولتی و مخالف تاکید کرده است.

وی گروه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را برای حمایت از تلاش‌های دی میستورا و همکاری برای پایان دادن به بحران چند ساله سوریه تشویق کرده است.

وزیر خارجه عراق از دی میستورا خواسته که تمامی تلاش خود را برای دستیابی به راهکار سیاسی به کار گیرد و اظهار داشته است که فرصت واقعی برای دستیابی به راهکار سیاسی مسالمت آمیز از طریق گفتگو حاصل می‌شود.

وی افزود: بحران سوریه باید توسط مردم سوریه و با وساطت فرستاده ویژه سازمان ملل پایان یابد. چرا که آن جنگی داخلی است.

از سوی دیگر دی میستورا اظهار داشت که جنگ پایان نمی‌یابد مگر از طریق آغاز گفت و گوها و لازم است که برای حل بحران سوریه راهکاری سیاسی اتخاذ شود.

انتهای پیام

کد N960242

وبگردی