آفتاب

وزرای کشور و کار به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند/برجام به کمیسیون آموزش می رود

وزرای کشور و کار به سوالات نمایندگان پاسخ می دهند/برجام به کمیسیون آموزش می رود

ایسنا نوشت:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده خود میزبان وزرای کشور و کار، تعاون و رفاه اجتماعی هستند.

 جلسات علنی هفته آینده مجلس پس از سه هفته تعطیلات روزهای یکشنبه،‌ دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل می‌شود که وزرای کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان در این جلسات حاضر می‌شوند.

دو نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان ناظر در ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز در جلسه علنی مجلس انتخاب می‌شوند.

نمایندگان همچنین رسیدگی به طرح دو فوریتی اصلاح ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری، طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح حمایت از صنعت برق کشور و طرح یک فوریتی توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را در دستور کار دارند.

بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری، طرح حمایت از مالکیت صنعتی و طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

مجلس همچنین به بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند ج ماده 178 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، طرح اصلاح بند ز ماده 44 قانون برنامه پنج ساله و لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح می‌پردازد.

نمایندگان مجلس در جلسات علنی هفته آینده همچنین بررسی طرح دایمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها، طرح اصلاح تبصره یک ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور را در دستور کار دارند.

مجلس طرح جرم سیاسی و گزارش کمیسیون عمران درخصوص بند ی تبصره 2 قانون بودجه سال 1394 کل کشور را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنين اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در جلسات هفته آینده خود متن برجام را با حضور مسئولین سابق و فعلی سازمان انرژی اتمی بررسی خواهند کرد.

اعضای کمیسیون اجتماعی نیز قرار است در جلسه روز یکشنبه خود طرح امتیازبندی عوامل ایثارگری را بررسی کنند. این کمیسیون همچنین از مدیران عامل شرکت های سایپا و پارس خودرو به منظور بررسی مسائل و مشکلات کارگران دعوت کرده است.

دعوت از فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برای ارائه گزارش عملکرد این سازمان در حوزه اجتماعی نیز دستور دیگر کمیسیون اجتماعی در هفته آینده است.

 کمیسیون اقتصادی مجلس نیز قرار است به ادامه بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور بپردازند. ادامه بررسی طرح دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون اقتصادی همچنین قرار است جلسه ای در خصوص تحقیق و تفحص عملکرد سهام عدالت تشکیل دهد و با رئیس و معاونین اتاق اصناف نیز جلسه ای داشته باشند.

بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر و تامین منابع مالی آن با حضور مسئولین ذیربط هم دستور دیگر کمیسیون اقتصادی است

2929

کد N960177

وبگردی