آفتاب

تظاهرات سودانی‌ها علیه تحریم‌های اقتصادی آمریکا

تظاهرات سودانی‌ها علیه تحریم‌های اقتصادی آمریکا

ده‌ها سودانی در اعتراض به تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه این کشور تظاهراتی را در مقابل سفارت آمریکا در خارطوم برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع،‌ تظاهرکنندگان سودانی روز چهارشنبه با در دست داشتن پلاکاردهایی تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه این کشور را محکوم کردند. نیروهای پلیس نیز به منظور ممانعت از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به این سفارتخانه مستقر شده بودند.

بر اساس این گزارش به گروهی از تظاهرکنندگان اجازه ورود به مقر سفارت داده شد تا یادداشت اعتراض‌آمیز خود را برای رفع تحریم‌ها به مقامات این سفارتخانه ارائه دهند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که هیات واشنگتن در شورای حقوق بشر ژنو طی هفته‌های گذشته ارائه کرد، محکوم کردند. در پیش‌نویس این قطعنامه بر درج نام سودان در بند چهارم به جای بند دهم منشور شورای حقوق بشر تاکید شده است.

بند چهارم منشور شورای حقوق بشر اجازه می‌دهد که مامور ویژه‌ای برای بررسی میدانی اوضاع حقوق بشر تعیین شود این در حالی است که بند دهم به تعیین کارشناسی که نقش آن تنها ارائه حمایت فنی به دولت برای رعایت حقوق بشر است، اشاره دارد. روابط میان خارطوم و واشنگتن از زمان رسیدن عمر البشیر به قدرت از طریق کودتا در سال 1989 دچار تنش شد.

بر اساس این گزارش واشنگتن سال 1993 سودان را در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعمال کرد.

انتهای پیام

کد N960174

وبگردی