آفتاب

بان کی مون: هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد

بان کی مون: هیچ راه حل نظامی در سوریه وجود ندارد

دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، واکنشش به بسیج نظامی روسیه برای حمایت از سوریه این است که هیچ راه حل نظامی برای جنگ پنج ساله این کشور وجود ندارد و تسلیحات بیشتر تنها ناآرامی‌ها و رنج میلیون‌ها سوری را افزایش می‌د هد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل از تمامی طرفین از جمله شورای امنیت سازمان ملل که دچار اختلاف و تفرقه شده خواست تا متحد شده و از مذاکرات جامع برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ سوریه حمایت کند.

وی در کنفرانسی خبری گفت: قصد دارم با وزرای امور خارجه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر ماه جاری میلادی در سطح وزرا برگزار می‌شود، دیدار کرده و درباره مساله سوریه مذاکره کنم.

بان کی مون تاسف خود را نسبت به اختلافات و تفرقه‌های به وجود آمده در شورای امنیت سازمان ملل، مردم سوریه و قدرت‌های منطقه‌ای ابراز کرد و گفت: این مساله وضعیت را غیرقابل حل می‌سازد.

وی از اعضای دائم شورای امنیت خواست تا یکپارچگی و اتحادی را که در دستیابی به توافق اتمی با ایران نشان دادند در خصوص حل بحران سوریه نیز لحاظ کنند.

انتهای پیام

کد N960152

وبگردی