آفتاب

نتانیاهو علیه مدافعان مسجد الاقصی اعلام جنگ کرد

نتانیاهو علیه مدافعان مسجد الاقصی اعلام جنگ کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولتش علیه مدافعان مسجد الاقصی خواهد جنگید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولتش علیه مدافعان مسجد الاقصی خواهد جنگید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت که دولت وی علیه مدافعان مسجد الاقصی اعلام جنگ کرده است.

وی در جریان بازدید از اوضاع امنیتی مناطق حومه قدس اشغالی تصریح کرد: دولت تحریم‌هایی را علیه پرتاب کنندگان سنگ اعمال خواهد کرد.

این اظهارات با گذشت سه روز از درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر در صحن‌های مسجد الاقصی بیان شد که به دنبال یورش صهیونیست‌های شهرک نشین‌ و نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی صورت گرفت.

سفر بنیامین نتانیاهو به قدس اشغالی به دنبال برگزاری نشست فوق‌العاده این رژیم صورت گرفت که در پایان آن فراخوانی برای تعیین اقدامات جدید بازدارنده و تشدید اقدامات امنیتی ارائه شد.

از سوی دیگر جلعاد اردان وزیر امنیت داخلی و ایلت شاکید وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی بعد از پایان این نشست تهدید کردند که اقدامات جدی را علیه تظاهرکنندگان و پرتاب کنندگان سنگ در قدس اشغالی انجام خواهند داد.

این دو وزیر صهیونیستی در گفت و گو با رادیوی ارتش اسرائیل اظهار داشتند که این رژیم نسبت به حفظ اوضاع کنونی در مسجد الاقصی پایبند بوده و اجازه نخواهد داد که فلسطینیان مانع از ورود یهودیان به آنجا شوند.

از سوی دیگر فلسطینیان روز 27 سپتامبر ماه جاری را روز آماده باش عمومی برای دفاع از مسجد الاقصی و حفظ آن از تلاش‌های اسرائیل برای تقسیم آن اعلام کردند.

گروه‌های ملی و اسلامی در این روز نشست مردمی را برای یاری قدس و حفظ آن از تقسیمی که رژیم صهیونیستی قرار است همزمان با عید یهودیان اعمال کنند، برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N960132

وبگردی