آفتاب

جیمی کارتر: آمریکا برای حل بحران سوریه با ایران و روسیه همکاری کند

جیمی کارتر: آمریکا برای حل بحران سوریه با ایران و روسیه همکاری کند

رییس‌جمهوری اسبق آمریکا خواهان آن شد که کشورش در راستای یافتن راهکاری برای حل بحران در سوریه با ایران و روسیه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمی کارتر، رییس‌جمهوری اسبق آمریکا از دولت اوباما خواست تا در راستای حل بحران سوریه با ایران و روسیه همکاری داشته باشد.

رییس‌جمهوری اسبق آمریکا گفت، تلاش برای دستیابی به راهکاری جهت پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه نخستین گام مهم برای مقابله با هجوم پناهجویان از خاورمیانه به غرب خواهد بود.

کارتر اظهار کرد: به طور قطع بهترین راهکار برای حل بحران پناهجویان، حل مساله سوریه خواهد بود زیرا بسیاری از این پناهجویان از این کشور می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد پناهجویانی که از مناطق جنگی می‌آیند رکوردی تاریخی به جا گذاشته است. رییس جمهوری پیشین آمریکا اظهار کرد: حتی در دوران جنگ جهانی دوم نیز تعداد مهاجران منطقه جنگی تا این حد نبوده است. در حال حاضر حدود یک چهارم جمعیت لبنان را پناهندگان سوری تشکیل می‌دهند و اردن نیز شاهد حضور تعداد بسیاری از پناهجویان است.

کارتر تصریح کرد: به نظر من آمریکا از همان ابتدا به اشتباه بشار اسد را از اتخاذ تصمیم درباره آینده سوریه کنار گذاشت. از سوی دیگر همان‌طور که می‌دانید ایران و روسیه از دولت اسد حمایت می‌کنند و همچنین داعش بخشی از شرق این کشور را گرفته است. وی تاکید کرد، با توجه به این وضعیت آمریکا باید هر چه سریع‌تر در همان جناحی قرار گیرد که روسیه در آن قرار دارد.

انتهای پیام

کد N960055

وبگردی