آفتاب

ارتقای همکاری‌های ایمنی هسته‌ای آژانس و روس اتم

ارتقای همکاری‌های ایمنی هسته‌ای آژانس و روس اتم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) و شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه روز سه‌شنبه توافقی را در زمینه ارتقای همکاری دو طرف در بخش ایمنی مواد رادیواکتیو به امضاء رساندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نیوکلیر نیوز، این قرارداد، در جریان نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که این هفته در وین در حال برگزاری است توسط دنیس فلوری؛ نایب رییس بخش ایمنی هسته‌ای آژانس و یاچسلاو پرشوکف، نایب رییس مدیریت فن‌آوری شرکت هسته‌ای روس اتم به امضاء رسید؛ در این جلسه هم‌چنین یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، و سرگئی کرینکف؛ مدیرکل شرکت هسته‌ای روس اتم نیز حضور داشتند.

این توافق با نام «اقدامات عملی» باعث ایجاد یک تفاهم دوطرفه در راستای گسترش سطح همکاری‌های دوجانبه در زمینه ارتقای امنیت و ایمنی مواد رادیواکتیو در همه پروژه‌هایی که در آینده توسط دو طرف انجام خواهد شد، می‌شود.

هم‌چنین آژانس قصد دارد که این اقدامات را در همکاری با دیگر شرکت‌های روسی که در حال همکاری با این آژانس هستند را انجام دهد.

روس اتم نخستین شرکت روسی است که این قرارداد را با آژانس به امضاء رسانده است.

بنابر اعلام روس اتم، این قرارداد مربوط به ارزیابی‌های خطرات مواد رادیواکتیو برای افراد و فعالیت‌های مربوط به آن در طول فعالیت‌هایی که به صورت مستقیم با مواد رادیواکتیو در ارتباط است، می‌شود.

اجرای این پروژه به مدت سه سال و تحت بازرسی و نظارت ویژه‌ شرکت هسته‌ای روس اتم و با استفاده از متخصصان وزارت بهداشت روسیه اجرا خواهد شد.

بنابر اعلام روس اتم؛ این شرکت هزینه‌های اجرای این پروژه را تأمین می‌کند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تخصص و دانش لازم برای اجرای آن را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N959783

وبگردی