آفتاب
پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

آیت الله خزعلی عالمی فاضل و سیاستمداری صادق بود

آیت الله خزعلی عالمی فاضل و سیاستمداری صادق بود

در پیام تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت رحلت «آیت‌الله خزعلی» آمده است: آن مرحوم، یاور دیرین انقلاب و مستضعفان و یار صدیق امام و رهبری، انقلابی مجاهد و مبارزی نستوه و خستگی‌ناپذیر بودند.

به گزاش خبرگزای مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت.

در اطلاعیه تسلیت و ترحیم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال عالم مجاهد و پارسا، حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی «رضوان‌الله‌علیه» موجب تأثر و تألم شدید تمامی ارادتمندان، نیروهای انقلابی، طلاب، روحانیت، حوزه های علمیه و داغدار شدن مردم مؤمن و قدرشناس ایران گشت.

این عالم بزرگوار از جملۀ پیشگامان  مبارزان راه انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام راحل  و رهبری عزیز  بود، که در همۀ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت و شجاعت تمام نقش‌‌آفرینی کرد.

این انسان بزرگ ومتقی، همیشه در موضع عالم دینی فاضل  و مجاهدی صبور، سیاستمداری صادق و  انقلابی صریح ظاهر شد و همۀ توانایی های خود را در کفۀ حق و حقیقت نهاد و تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب و ولایت فقیه و خدمت به خلق خداکرد.

بارزترین جنبه سیاسی شخصیت آیت‌الله خزعلی حضور مستمر و شایان در نهضت اسلامی امام خمینی(ره) بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان اطلاعیۀ ترحیم خود، ضمن اعلام تسلیت به تمامی عاشقان و دوستداران و ارادتمندان ایشان به ویژه به بیت مکرم ایشان و مردم عزیز ایران اسلامی و آرزوی علو درجات برای این فقید سعید را از آستان احدیت مسألت کرده و ازملت وفادر و قدرشناس ایران اسلامی دعوت می کند تا با حضور پرشور خود، در مراسم های تشییع، ترحیم و بزرگداشت این عالم مجاهد، از خدمات صادقانه و شخصیت علمی و سیاست مدار صادق ایشان تجلیل کرده و برای شادی روح و علو درجات آن مرحوم دعا کنند». 

کد N959760

وبگردی