آفتاب
لوران فابیوس:

فرانسه از لغو تحریم‌های روسیه حمایت می‌کند

فرانسه از لغو تحریم‌های روسیه حمایت می‌کند

پاریس می گوید اگر پایبندی طرفین درگیر در مناقشات شرق اوکراین به مفاد پیمان صلح «مینسک» محرز شود، از رفع تحریم های اعمال شده علیه روسیه حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که کشور متبوعش در صورت اجرای کامل توافق «مینسک»، با رفع تحریم های ضد روسی موافقت خواهد کرد.

فابیوس با مثبت ارزیابی کردن نشست کشورهای عضو گروه نرماندی (اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) که شنبه گذشته در برلین اتفاق افتاد، گفت: گروه نرماندی در دوم اکتبر در پاریس نشست دیگری را (با هدف بررسی پایبندی طرفین به پیمان مینسک) برگزار خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: فرانسه معتقد است اگر اختلافات موجود بر سر نحوه انتخابات محلی اوکراین و آتش بس نواحی شرقی کشور رفع شود، دیگر مشکلی برای لغو تحریم های روسیه وجود نخواهد داشت.

پیمان صلح مینسک در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵ میلادی و با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان منعقد شد تا به این ترتیب از شدت درگیری ها بین نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان طرفدار روسیه کاسته شود. اما دو طرف دائما یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کرده و هیچ یک حاضر به قبول مسؤولیت نیستند.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

کد N959686

وبگردی