آفتاب

مرکز اسناد انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت

مرکز اسناد انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَی نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

مرکز اسناد انقلاب اسلامی درگذشت پیشکسوت مبارزات انقلاب اسلامی و مجاهد بزرگی که مصالح نظام و انقلاب را به تعلقات نَسَبی ترجیح داد را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، عموم مردم فهیم ایران اسلامی و همسر مکرمه ایشان تسلیت و تعزیت گفته و از خداوند متعال علو درجات این روحانی بزرگ و مبلّغ مکتب غدیر و پاسدار حریم ولایت را مسئلت می‌نماییم.

آیت‌الله خزعلی از اوایل دوران نهضت اسلامی همراه امام خمینی (ره) به مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی پرداخت و در این راه هزینه‌های سنگینی پرداخت که از جمله می‌توان به تبعیدهای مکرر، زندانی شدن‌های مختلف و شهادت فرزندش اشاره کرد.

این عالم بزرگ سفرهای تبلیغی فراوانی به شهرهای دور و نزدیک کشور داشت و اسناد ساواک که اکنون در دسترس است گواه مسافرت‌های ایشان به اقصی نقاط کشور و پراکندن بذر نهضت امام خمینی در گوشه و کنار ایران است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عضو محترم مجلس خبرگان رهبری و پیشکسوت مبارزات انقلابی از خداوند متعال مسئلت می‌نماید که ایشان در شب اول قبر میهمان سفره اباعبدالله حسین (ع) باشد و با ائمه معصومین (ع) و شهدای انقلاب اسلامی محشور شوند.

انتهای پیام

کد N959669

وبگردی