آفتاب

هزینه 5 میلیون دلاری اسرائیل برای تحریف تاریخ کشورهای عربی

هزینه 5 میلیون دلاری اسرائیل برای تحریف تاریخ کشورهای عربی

معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی اعلام کرد وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مبلغ پنج میلیون دلار را در اختیار وبلاگ‌نویسان قرار داده تا با انتشار مطالب جعلی در اینترنت، تاریخ کشورهای عربی را تحریف کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه "عکاظ" عربستان، محمد صبیح، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی در سخنرانی که در مقر اتحادیه عرب با موضوع "مراحل تاریخی جنگ اعراب و اسرائیل" داشت با اشاره به تلاش اسرائیل برای تحریف تاریخ کشورهای عربی، سیاست تحریف تاریخ جهت ساخت یک تاریخ جعلی را محکوم کرد.

صبیح گفت: تاکنون طرح‌های بسیاری برای صلح دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه شده که مهم‌ترین آنها طرح صلح عربی بود که از طرف عربستان پیشنهاد و در نشست 2002 بیروت تصویب شد اما مقامات اسرائیلی مانند دیگر قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت با این طرح مخالفت کردند.

وی با تاکید بر لزوم دقت در مواجهه با اطلاعات بسیاری که در زمینه تاریخ کشورهای عربی در اینترنت منتشر شده و بسیاری از آنها توسط رژیم صهیونیستی تحریف شده‌اند ابراز امیدواری کرد که جوانان کشورهای عربی بتوانند با این توطئه‌های صهیونیستی مقابله کنند.

انتهای پیام

کد N959668

وبگردی