آفتاب

موگابه در افتتاحیه مجلس متن یک سخنرانی دیگر را خواند!

موگابه در افتتاحیه مجلس متن یک سخنرانی دیگر را خواند!

رئیس جمهوری 91 ساله زیمبابوه در مراسم افتتاحیه پارلمان متن سخنرانی اشتباهی را ایراد کرد؛ خطایی که اپوزیسیون به سرعت از آن استفاده کرده و این سوال را مطرح کردند که آیا پیرترین رهبر آفریقا همچنان از عقل سلیم برخوردار است یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه در مراسم آغاز به کار پارلمان همان سخنرانی را ایراد کرد که 25 اوت سال جاری میلادی قرائت کرده و در آن امیدهایش از چین برای کمک به احیای اقتصاد بی‌رونق زیمبابوه را مطرح کرده بود.

موگابه بدون توقف سخنرانی‌اش را به پایان رساند و سخنگویش مقامات را مقصر این خطا دانسته و گفت، رئیس جمهوری سخنرانی صحیح را در تاریخ دیگری ایراد می‌کند.

جورج چارامبا، سخنگوی موگابه گفت: این بی‌نظمی و سوء تفاهم در دفتر منشی رئیس جمهور رخ داده است، در نیتجه این سخنرانی در پارلمان باید نادیده گرفته شود.

اما اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون "جنبش برای تغییر دموکراتیک" که منتقد حکومت طولانی مدت موگابه است، گفت: این اشتباه بزرگ صلاحیت موگابه برای در دست داشتن زمام امور را زیر سوال می‌برد.

در موگابه هیچ نشانه‌ای از بیماری نیست و وی گزارشات مبنی بر اینکه از سرطان پروستات رنج می‌برد را رد کرده است. وی افتادن در فرودگاه هراره را نیز که چهارم آوریل سال جاری میلادی رخ داده بود به عنوان یک سرخوردن ساده توصیف کرد.

اوبرت گوتر، سخنگوی حزب اپوزیسیون "جنبش برای تغییر دموکراتیک" گفت: این یک اشتباه بزرگ تاریخی است. هر کسی که از عقل سلیم برخوردار است باید فورا نسبت به این مساله که این سخنرانی اشتباه بوده اعتراض کند. این اشتباه کاملا اظهارات اپوزیسیون مبنی بر اینکه رابرت موگابه دیگر برای این سمت مناسب نیست را تایید می‌کند. او باید از قدرت کناره گیری کند.

از پیش، پارلمان پخش زنده تلویزیونی و رادیویی سخنرانی موگابه را متوقف کرده بود چرا که حزب "جنبش برای تغییر دموکراتیک" تهدید کرده بود که این مراسم را برهم می‌زند.

انتهای پیام

کد N959667

وبگردی