آفتاب
رئیس جامعة‎المصطفی(ص):

جامعة‎المصطفی(ص) پرچمدار علم کامل و وحدت‌آفرین است

جامعة‎المصطفی(ص) پرچمدار علم کامل و وحدت‌آفرین است

رئیس جامعة‎المصطفی العالمیه(ص)، گفت: المصطفی و حوزه هیچگاه به وضع موجود بسنده نخواهد کرد و به عنوان یک حوزه علمی وسیع، کامل و برخوردار از جلوات نورانی اهل بیت(ع) پرچمدار عقلانیت و وحدت است.

رئیس جامعة‎المصطفی العالمیه(ص)، گفت: المصطفی و حوزه هیچگاه به وضع موجود بسنده نخواهد کرد و به عنوان یک حوزه علمی وسیع، کامل و برخوردار از جلوات نورانی اهل بیت(ع) پرچمدار عقلانیت و وحدت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‎الاسلام والمسلمین اعرافی در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به تحصیل طلابی از بیش از 100 ملیت جهان، در المصطفی(ص) گفت: المصطفی(ص) بیش از 30هزار طلاب و استاد را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: خوشبختانه به برکت انقلاب و خون پاک شهدا و امام راحل و به رغم همه این محدودیت‎ها، تجلیات غیبی از آستین مرجعیت و ولایت و حوزه و شهدا و امام عظیم الشان ما بیرون آمده است.

رئیس جامعة‎المصطفی(ص) خاطرنشان کرد: المصطفی(ص) و طلاب آن باعث گسترش معارف اهل بیت(ع) به سراسر جهان شدند، فراموش نکرده‏‌ایم که روزگاری این حوزه در دیوارهای قم و نجف محدود شده بود.

وی گفت: هزینه و سرمایه گذاری ما در حوزه معرفتی در سراسر جهان بسیار کمتر از غرب و دشمنی و کینه توزی دشمنان است ولی این مشعل فروزان هر روز در سطج جهان فروزان‌تر می‏‌شود.

رئیس جامعة‎‏المصطفی(ص) با اشاره به حضور سه هزار طلبه جدید در این جامعه تصریح کرد: خوشبختانه امروزه 30هزار طلبه از 120 ملیت با بیش از 100 رشته و با حضور 3هزار استاد به تحصیل مشغول هستند.

وی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی گفت: علم با این همه مواهبی که دارد ولی باید مواظب و مراقب علم ناقص نیز باشیم، علمی که ناقص است آسیب‌زا نیز خواهد بود.

وی اولین آسیب علم را غفلت از اتصال علم به علم الهی دانست و تصریح کرد: اگر علم را از مبداء غیبی و الهی آن خالی بدانیم اولین درجه رسیدن به پوچی و باطل را طی کرده‏‌ایم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دومین آسیب علم غفلت این مساله است که علم نیز دارای محدودیت است و اگر به دنبال رسیدن به چشمه‎های لایتناهی علم هستیم باید دست به دامان خداوند و اهل بیت(ع) شویم.

وی گفت: علم با ارزش‎ها و اهداف والا، در هم آمیخته است و همیشه باید به دنبال کاربردی کردن این علم برای هدایت مردم باشیم زیرا علمی که برای هدایت مردم کاربرد نداشته باشد، یک علم ناقص است.

اعرافی گفت: عجب و خودپسندی از دیگر آسیب‎های مهمی است که ممکن است گرفتار اهالی علم شود و جایگاه علم نافع و کامل است و به همین دلیل باید با شناخت ابعاد کمی و کیفی تبلیغی در این میسر گام برداریم.

انتهای پیام

کد N959628

وبگردی