آفتاب

مشاور معاون اوباما: توافق هسته‌ای را اجرا خواهیم کرد

مشاور معاون اوباما: توافق هسته‌ای را اجرا خواهیم کرد

مشاور ارشد معاون رییس‌جمهور آمریکا گفت که با وجود مخالفت‌ها، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کالین کال، مشاور ارشد جو بایدن، معاون باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفت: توافق هسته‌ای که 14 ژوییه میان ایران و قدرت‌های جهانی حاصل شد(23 تیر ماه) موضوعی بحث برانگیز بوده است. مخالفان ما هر آنچه از دستشان بر می‌آید را انجام می‌دهند تا رئیس‌جمهوری و توافق هسته‌ای را تخریب کنند.

کالین کال در گفت‌وگو با صدای آمریکا با اشاره به بحث کنونی کنگره آمریکا درباره توافق هسته‌ای تاکید کرد: با این حال ما علی‌رغم مخالفت‌ها با این توافق به پیش خواهیم رفت و توافق را به اجرا خواهیم گذاشت.

وی همچنین گفت که اگر ایران به تعهدات خودش در این توافق پایبند باشد، ما نیز به تعهدات خودمان پایبند خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان و سنای آمریکا تا روز 17 سپتامبر (26 شهریور) فرصت دارند که به این توافق رأی مثبت یا منفی دهند.

دموکرات‌های سنا تاکنون طی دو جلسه رای‌گیری درباره قطعنامه مخالفت با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با تلاش جمهوری‌خواهان برای رد این توافق مقابله کرده و با 42 رای مخالف مانع از رای‌گیری درباره این قطعنامه شده‌اند.

بر اساس قوانین آمریکا، در صورتی که دست کم 60 سناتور با برگزاری رای‌گیری درباره یک مسئله موافق باشند، سنای آمریکا قادر خواهد بود آن موضوع را به رأی بگذارد.

انتهای پیام

کد N959399

وبگردی