آفتاب

روسیه: اوکراین نباید روی کمک نظامی آمریکا حساب کند

روسیه: اوکراین نباید روی کمک نظامی آمریکا حساب کند

رئیس شورای امنیت روسیه گفت که کمک نظامی آمریکا به کی‌یف بسیار بعید است و واشنگتن مایل به موفقیت آن نیست و تنها تلاش می کند که از درگیری اوکراین برای نفوذ در اتحادیه اروپا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه راشا تودی، نیکولای پتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه در جمع خبرنگاران گفت: درباره کمک نظامی به اوکراین باید بگویم که این چیزی نیست که اوکراین بتواند روی کمک آمریکا حساب کند. واشنگتن هیچ نیازی به موفقیت نظامی اوکراین ندارد؛ همچنین آنها تمایلی نیز به موفقیت اقتصادی اوکراین نشان نمی‌دهند.

وی همچنین به نفوذ مستقیم آمریکا بر سیاستمداران ارشد اوکراین و سوءاستفاده از بحران این کشور خصوصا درگیری نظامی در دونباس برای اهداف ژئوپولتیک خودش اشاره کرد.

این مقام امنیتی روسیه همچنین عنوان کرد: این بستگی به وزارت خارجه آمریکا دارد که توافقات مینسک نظارت شود. زمانی که تصمیمات روابط بین‌الملل اتخاذ می‌شود، کاخ سفید بر روی وابستگی اروپا تاکید می‌کند. آنها همچنین از تحریم‌ها برای شکست‌ دادن روسیه استفاده کردند اما نهایتا این امر منجر به سیاست‌های داخلی و خارجی مستقل روسیه شد.

وی افزود: این جنگ زمانی آغاز شد که کی‌یف به واشنگتن این فرصت را داد تا به صورت افراطی در سیاست‌های کشورهای اتحادیه اروپا نفوذ کند و استثناگرایی خود را در حل هر مساله‌ای در هر منطقه از جهان به نمایش بگذارد.

نیکولای پتروشف، رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به اطلاعات دریافتی، گفت که تمام تصمیمات مهم در کی‌یف پس از تایید آمریکا صورت می‌گیرد.

وی افزود: ناکامی در این روند منجر می‌شود که رئیس جمهوری اوکراین و کابینه از سیاستمدارانی پر شود که مشتاقانه سفارشات واشنگتن را برآورده می‌کنند. هر بار که ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا به اوکراین سفر می‌کند، ثابت می‌کند که اوکراین کشور مستقلی نیست و همچنان تحت مدیریت واشنگتن قرار دارد. کاملا واضح است که این سفرها به مشاوره و رایزنی در امور امنیت منطقه‌ای ارتباطی ندارد اما تبلیغات سیاسی غرب می‌خواهد که ما آن را باور کنیم. در واقع آنها با دستورات مستقیم به اوکراین می‌گویند که چه کاری انجام دهد.

وی در خاتمه تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا تجربه‌ای طولانی در از بین بردن تمام ملت‌ها دارد و اکنون نه تنها برای از بین بردن وحدت تاریخی میان روس‌ها و اوکراینی‌ها، بلکه برای ایجاد اختلاف قومی در داخل اوکراین تلاش می‌کند.

انتهای پیام

کد N959398

وبگردی