آفتاب

پیروزی‌های جدید ارتش سوریه در درعا و حومه شرقی حمص

پیروزی‌های جدید ارتش سوریه در درعا و حومه شرقی حمص

پس از خاموش شدن "طوفان جنوب" ارتش آزاد سوریه در استان درعا، ارتش سوریه در مناطق جنوب غرب این شهر نیز به پیشروی‌هایی دست یافت و کنترل روستای نفتی جزل در حومه حمص را نیز در دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الاخبار لبنان، اخیرا افراد مسلح عضو "طوفان جنوب" به شکست عملیات خود در استان درعا پس از پنج حمله ناکام به پایگاه‌های ارتش سوریه اعتراف کردند. پس از این اعتراف ارتش سوریه به دنبال سه روز درگیری با جبهه النصره و افراد مسلح عضو طوفان جنوب در درعا کنترل 9 ساختمان در محله "المنشیه" واقع در جنوب غرب شهر را در دست گرفت. با پیشروی ارتش سوریه پایگاه‌های افراد مسلح در درعا در معرض بمباران شدید قرار گرفت.

ارتش سوریه همچنین حملات موشکی را به شهر الشیخ مسکین در شمال درعا انجام داد.

پیشروی ارتش سوریه در حالی صورت گرفت که درگیری‌ها میان داعش و افراد مسلح "اجناد الشام" در محله العسالی واقع در حومه جنوبی دمشق ادامه دارد. اخیرا گروه‌های مخالف سوری به ویژه گروه موسوم به "جیش الاسلام" نیز عملیات نظامی گسترده‌ای را در اطراف پایتخت از جمله مناطق جنوبی و جنوب شرقی دمشق آغاز کرده و حملات خود را در اطراف زندان مرکزی دمشق متمرکز کردند.

پیشتر جبهه تروریستی النصره پس از ماه‌ها توانست فرودگاه نظامی ابوظهور در استان ادلب را که ده‌ها فروند جنگنده و بالگرد نظامی ارتش را در خود جای داده بود، به تصرف درآورد.

با این وجود منابع سوری تاکید کرده‌اند که ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در اطراف منطقه "ضاحیة الاسد" در شرق حرستا ادامه داده و درگیری‌ها میان آن‌ها و افراد مسلح حامی زهران علوش رخ داده است.

در همین راستا ارتش سوریه کنترل روستای جزل در حومه شرقی حمص و چند چاه نفتی در این منطقه را در دست گرفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که ارتش سوریه موفق شده به اشغال 48 ساعته داعش در این حوزه مهم نفتی پایان دهد اما هنوز روستای محل سکونت کارگران این حوزه در کنترل داعش است و با وجود استقرار استحکامات ارتش حملات داعش به این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N959376

وبگردی