آفتاب

تاکید نخست وزیر فرانسه بر موضع خصمانه کشورش علیه حکومت سوریه

تاکید نخست وزیر فرانسه بر موضع خصمانه کشورش علیه حکومت سوریه

نخست وزیر فرانسه با رد هر گونه مذاکره با دولت بشار اسد گفت: توافق با اسد برای دستیابی به روند انتقالی قدرت غیرممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد توافق با بشار اسد، رییس جمهور سوریه برای دستیابی به روند انتقالی قدرت غیرممکن است اما پاریس از نیروهای زمینی حمایت می‌کند که بتوانند حملاتی علیه نیروهای داعش داشته باشند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در اظهاراتی اعلام کرده بود که جنگنده‌های فرانسه برای مبارزه علیه داعش لازم و ضروری است. این در حالی است که وی چندی پیش اعلام کرد که هر گونه اقدام در این باره می‌تواند باعث تقویت اسد شود.

والس در سخنرانی خود در پارلمان اعلام کرد: ما کاری برای تقویت حکومت اسد انجام نمی‌دهیم.

فرانسه تاکنون تنها در حملات هوایی علیه داعش شرکت داشته است. این کشور هم چنین حمایتهای لجستیکی محدودی از مخالفان دولت اسد نیز صورت داده است.

والس ادامه داد: تغییر استراتژی به این دلیل نیاز است که داعش در طول سال گذشته گسترش یافته است و تهدیدات نیروهای این گروه منافع فرانسه را در داخل و خارج از کشور مورد هدف قرار‌ داده‌ است.

با وجود اینکه رهبران احزاب مخالف فرانسه خواستار اعزام نیرو به سوریه و انجام مذاکرات شده‌اند اما والس هر دو گزینه را رد کرده است.

نخست وزیر فرانسه افزود: اعزام هزاران سرباز فرانسوی به سوریه یک تله از سوی نیروهای داعش است. اما اگر یک ائتلاف منطقه‌ای بتواند یک سوریه آزاد و رها از نیروهای داعش ایجاد کند، در این صورت فرانسه از این کشورها حمایت می‌کند.

اما وی توضیح بیشتری در این باره ارائه نکرد.

وی تاکید کرد که تنها راه حل انتقال سیاسی قدرت است که بر اساس آن اسد قدرت را ترک کند.

انتهای پیام

کد N959346

وبگردی