آفتاب

یک مقام ارشد پنتاگون: در شرایط کنونی جهان بودجه و پرسنل نظامی آمریکا کاهش نمی‌یابد

یک مقام ارشد پنتاگون: در شرایط کنونی جهان بودجه و پرسنل نظامی آمریکا کاهش نمی‌یابد

یکی از مقام‌های ارشد پنتاگون می‌گوید، در شرایطی که مشکلات پیچیده جهانی نیازمند مداخله آمریکا برای حل آنهاست، بودجه نظامی کاهش نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان مک‌هاف، از غیرنظامیان ارشد پنتاگون در سخنرانی خود گفت: در شرایطی که مشکلات پیچیده‌ای در جهان است و نیاز به مشارکت آمریکا در آنها حس می‌شود، کاهش‌ها در بودجه‌های نظامی و شمار پرسنل ممکن و اجرایی نخواهد بود.

وی در موسسه بنگاه اقتصادی آمریکایی گفت: من شهادت می‌دهم که اگر یکی از این کاهش‌ها و یا هر دوی آنها اجرا شود، یک نفر از ما می‌خواهد که کاری را انجام ندهیم و با توجه به شرایطی که هم‌اکنون در جهان می‌بینم، مطمئن نیستم که آن کار چه خواهد بود.

این مقام که سمت "وزیر ارتش" را دارد و غیرنظامی ارشد پنتاگون در تمامی امور این نهاد محسوب می‌شود، در ادامه به مسائلی پرداخت که ارتش آمریکا پیش روی دارد و شامل سایز و شکل ارتش می‌شود.

مک‌هاف تاکید کرد: هر کاهش بودجه بیشتری ارتش آمریکا را در موقعیتی بد قرار می‌دهد. این نقطه عطف حساسی برای ارتش آمریکا و وزارت دفاع آمریکا است و به طور حتم و منطقی موقعیتی حساس برای ملت و کشور آمریکا نیز محسوب می‌شود.

وی همچنین نسبت به کاهش شمار کارمندان غیرنظامی ارتش آمریکا به 233 هزار تن ابراز نگرانی کرد.

به گفته وی، کاهش بیش از 50 هزار غیرنظامی کارمند چگونگی رسیدن آمریکا به اهدافش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مک‌هاف تاکید کرد: در آن صورت ما نمی‌توانیم کارهایی که لازم است انجام دهیم. ارتش‌ها بدون این غیرنظامیان کارایی ندارند.

مک‌هاف از 21 سپتامبر 2009 در سمت رئیس ارتش آمریکا خدمت می‌کند و سابقا از 1993 تا 2009 در مجلس نمایندگان آمریکا مشغول کار بود.

انتهای پیام

کد N959242

وبگردی