آفتاب
عصر دیروز در کمیسیون برجام،

وزیر اطلاعات: در یک فضای عزتمند و در چارچوب منافع ملی مذاکره کرده‌ایم

وزیر اطلاعات: در یک فضای عزتمند و در چارچوب منافع ملی مذاکره کرده‌ایم

وزیر اطلاعات عصر دیروز (سه‌شنبه) برای بررسی ابعاد امنیتی توافق هسته‌ای در جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به برجام حضور یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ سید حسین نقوی حسینی درباره‌ی جلسه روز گذشته اظهار کرد: در قسمت اول جلسه مسئولین دفاعی - نظامی مهمان کمیسیون بودند و دو محور اصلی بحث مربوط به فعالیت‌های موشکی و نظامی در چارچوب برجام و قطعنامه و همچنین بازرسی‌ها و کانال خرید و تاثیر آن بر فعالیت‌های نظامی و دفاعی بود.

به گفته‌ی وی، در این جلسه این مسائل از دو نگاه درون متنی و برون متنی مورد بررسی قرار گرفت و تهدیدها و فرصت‌های برجام و اسناد ضمیمه آن در زمینه‌ی مسائل دفاعی نظامی تجزیه و تحلیل شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با اشاره به حضور علوی وزیر اطلاعات و همکاران وی در جلسه کمیسیون برای بررسی عمده‌ترین مباحث امنیت ملی و مناسبات برجام با آن اضافه کرد:‌ آقای علوی گفت که مذاکرات به معنی داد و ستد است و لذا تمرکز صرف روی داده‌ها یا ستادها درست نیست. ما در یک فضای عزتمند و در چارچوب منافع ملی مذاکره کرده‌ایم و صرفا هم مذاکره هسته‌ای داشتیم.

نقوی حسینی همچنین گفت که وزیر اطلاعات بر لزوم استفاده از فرصت‌های ایجاد شده تاکید کرده و گفته که نباید جامعه را به سمت دو قطبی شدن پیش ببریم چرا که در این صورت در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

انتهای پیام

کد N959122

وبگردی