آفتاب

تاکید روسیه بر ادامه کمک تسلیحاتی به سوریه

تاکید روسیه بر ادامه کمک تسلیحاتی به سوریه

رییس دومای روسیه بر ادامه تامین تسلیحاتی دولت سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی ناریشکین، رییس دومای روسیه اعلام کرد که مسکو به کمکهایش برای تامین تسلیحات به سوریه بر اساس قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: روسیه تامین تسلیحات برای ارتش دولت سوریه را انجام داده و خواهد داد. روسیه هرگز این مساله را پنهان نکرده است.

رییس دومای روسیه اضافه کرد: ما از همه جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در مبارزه علیه داعش متحد شوند و از این نیروها به خصوص ارتش دولت سوریه استفاده کنند.

هفته گذشته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو به اعزام تجهیزات نظامی به سوریه برای مبارزه با گروههای تروریستی ادامه خواهد داد.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اقدام روسیه برای کمک به دولت سوریه در مبارزه با داعش با دفاع از عملکرد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش گفت: نیازی به ائتلاف دیگر علیه داعش وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد: نیازی به یک ائتلاف بین‌المللی دیگر برای مبارزه علیه داعش نیست، در حالی که بیش از 60 کشور در ائتلاف بین‌المللی کنونی متعهد هستند و مبارزات موثری علیه داعش داشته‌اند که این حملات نه تنها در سوریه بلکه در عراق هم انجام شده است.

در ماه ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت که در دیدار با وزیر خارجه سوریه، وی اعلام کرده که روسیه از تاسیس یک ائتلاف بین‌المللی ضد ترویستی حمایت می‌کند اگر سوریه آن را مناسب و محتمل بداند.

در همین راستا پوتین بار دیگر روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه به فراهم کردن تجهیزات لازم و نیروهای کمکی تاکتیکی به سوریه برای جنگ با تروریست‌های داعش ادامه می‌دهد و کشورهای دیگر را نیز برای مشارکت در این کمک سوق می‌دهد.

انتهای پیام

کد N959120

وبگردی