آفتاب

آزادی موصل؛ محور دیدار بارزانی و هیات آمریکایی در اربیل

آزادی موصل؛ محور دیدار بارزانی و هیات آمریکایی در اربیل

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیات آمریکایی در اربیل به بررسی مقدمات و آمادگی‌ها برای آزادسازی شهر موصل و عملیات نظامی علیه داعش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شفق‌نیوز، دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان روز سه‌شنبه میزبان هیات آمریکایی متشکل از برت مک‌گورک، معاون وزیر خارجه آمریکا، استوارت جونز، سفیر این کشور در عراق، مسئول هماهنگی نیروهای ویژه ارتش آمریکا و نیز فرمانده نیروهای آمریکایی عراق بود.

در این دیدار حاضران درباره شرایط میدان‌های نبرد با داعش در عراق و سوریه، آمادگی‌ها درخصوص عملیات آزادسازی شهر موصل، نحوه شکست تروریست‌ها، شرایط سیاسی منطقه، روابط میان بغداد و اقلیم کردستان عراق و نیز آینده سوریه گفت‌وگو کردند.

همچنین در این دیدار بارزانی با هیات آمریکایی درباره عملیات مشترک ائتلاف ضدداعش، عملیات پیشمرگ‌ها و نیروهای عراقی گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه صادر شده طرف آمریکایی در این دیدار بر حمایت خود از اقلیم کردستان عراق و نیز حمایت از پیشمرگ‌ها تاکید کرد و دو طرف هماهنگی عالی پیشمرگ‌ها و ارتش آمریکا را ستوده و تاکید کردند که همکاری در قالب عملیات مشترک ضد داعش در کاهش خسارت اهداف غیرنظامی در این عملیات نقش بسیاری داشته است.

انتهای پیام

کد N959091

وبگردی