آفتاب

ظریف: تأکید بر افزایش رایزنی‌های ایران و چین در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی

ظریف: تأکید بر افزایش رایزنی‌های ایران و چین در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن با وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و چین به عنوان دو شریک راهبردی، بر گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها تأکید کرد.

ظریف با تشکر از نقش سازنده وزیر امور خارجه چین و دولت این کشور در مذاکرات هسته ای، لزوم افزایش رایزنی‌های دو کشور را در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ظرفیت‌ها و امکانات جمهوری اسلامی ایران ازجمله در حوزه اقتصادی برای همکاری با چین را گسترده خواند و اضافه کرد: این امر می تواند زمینه‌ساز فعالیت مؤسسات مختلف تجاری و اقتصادی دو کشور در کشور مقابل باشد.
ظریف افزایش همکاری‌های ترانزیتی بین کشورهای منطقه از خلیج فارس و دریای عمان تا آسیای میانه وچین را زمینه ساز گسترش همکاری‌ها و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد منطقه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار با اشاره به تحرک دستگاه دیپلماسی در اکثر حوزه‌ها،آمادگی این کشور برای تحکیم روابط دوجانبه را اعلام کرد.
وانگ‌یی گفت: چین برای ایران به عنوان یک کشور مهم منطقه اهمیت زیادی قائل است و ایران می تواند نقش مهمی در تأمین امنیت و ثبات منطقه ایفا کند.
وزرای امور خارجه دو کشور همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان، آسیای میانه، یمن و سوریه بحث و بررسی کردند و ضمن تأکید بر مواضع مشترک دو کشور در مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم خاطرنشان کردند که مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد و گفتگو و راه حل سیاسی می تواند تضمین کننده صلح و آرامش در کشورهای منطقه باشد.

52261

کد N959084

وبگردی