آفتاب
برای چهارمین روز متوالی صورت گرفت؛

ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ فلسطین برگزاری نشست شورای امنیت را خواستار شد

ادامه حملات صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی/ فلسطین برگزاری نشست شورای امنیت را خواستار شد

همزمان با درخواست وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی برای پایان دادن به تجاوزات مکرر اسرائیل علیه مسجد الاقصی، شهرک‌نشینان صهیونیست امروز (چهارشنبه) برای چهارمین روز متوالی به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی برای چهارمین روز متوالی درحالی صورت گرفته است که رژیم صهیونیستی هیچ اقدامی برای توقف تنش‌ها در مسجد الاقصی و اطراف آن اتخاذ نمی‌کند و حتی نیروهای این رژیم از شهرک‌نشینان برای یورش به این مسجد طی روزهای گذشته حمایت کردند.

صهیونیست‌ها در اقدامی تحریک‌آمیز از چند روز گذشته به بهانه نزدیکی سال نو یهودیان به مسجد الاقصی یورش برده و با نمازگزاران درگیر شدند این درحالی است که فلسطین این اقدام صهیونیست ها را از پیش طراحی شده می‌داند.

موج درگیری‌ها به شکلی بی سابقه بالا گرفته و حتی فلسطین خواهان مداخله جامعه جهانی برای ممانعت از تجاوزات اسرائیل شده است.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای خواهان توقف تلاش اسرائیل برای تبدیل نزاع فلسطین و اسرائیل به یک نزاع دینی شده است.

در این بیانیه از جامعه جهانی به ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواسته شده تا به مسئولیت خود در قبال مسجد الاقصی و حمایت از این مسجد بپردازند.

وزارت خارجه فلسطین اسرائیل را مسئول گسترش دامنه درگیری‌ها در مسجد الاقصی می‌داند.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواهان برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی تجاوزات اسرائیل به مسجد الاقصی شد.

انتهای پیام

کد N959070

وبگردی