آفتاب

دیدار رئیس دومای روسیه با رئیس شورای پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا

دیدار رئیس دومای روسیه با رئیس شورای پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا

رئیس دومای روسیه با رئیس شورای پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، در مغولستان دیدار کرد. در این دیدار بحران اوکراین مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ناریشکین، رئیس دومای روسیه امروز (چهارشنبه) با ایلکا کانروا، رئیس شورای پارلمانی اروپا در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) درباره چگونگی حل بحران اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

ناریشکین در رأس هیات روسی به خبرنگاران پس از این دیدار گفت: من بسیار متاسف هستم که به دلیل موضع غیرسازنده هیات اوکراینی، گروه درون پارلمانی برای روابط با اوکراین قادر نیست که با هیات روسی کار را شروع کند. در این دیدار امروز ما درباره فرصت‌ها و گام‌هایی که پارلمان اروپا می‌تواند برای حل بحران اوکراین بردارد، گفت‌وگو کردیم.

ناریشکین اضافه کرد: در این دیدار درباره گام‌هایی که پارلمان اروپا در سازمان همکاری و امنیت می‌تواند برای ایجاد راه‌حل اجتماعی- سیاسی در بحران اوکراین و حفظ صلح در کشور بردارد، بحث و تبادل‌نظر کردیم.

وی ادامه داد: روسیه در نظر دارد که در نشست‌های پارلمان اروپا در سازمان همکاری و امنیت اروپا که در وین و تفلیس برگزار می‌شود، شرکت کند.

نشست سه روزه پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا امروز در اولان‌باتور پایتخت مغولستان آغاز شده است. نزدیک به 200 نماینده پارلمان از 57 کشور در این نشست شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N959002

وبگردی