آفتاب

طرح آمریکا برای پذیرش مهاجران سوری بیشتر

طرح آمریکا برای پذیرش مهاجران سوری بیشتر

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه طرحی برای پذیرش دست‌کم 10 هزار سوری طی یک‌سال آتی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جی جانسون"، وزیر امنیت داخلی آمریکا این سخنان را در حالی مطرح کرد که برخی از قانونگذاران آمریکایی نگران ورود تروریست‌ها در میان موج مهاجران هستند. با این حال کاخ سفید هفته گذشته نسبت به افزایش پذیرش مهاجران جنگ‌زده سوریه متعهد شد.

جانسون پس از مراسم ادای سوگند شهروندان جدید در سان فرانسیسکو تاکید کرد که بررسی‌های امنیتی و سوابق مهاجران برای دریافت خدمات شهروندی و مهاجرت در حوزه کاری وزات امنیت داخلی است و بودجه این بخش عمدتا از مالیات‌های دریافتی است. این مقام ارشد آمریکایی افزود: خدمات شهروندی و مهاجرت باید بودجه مناسبی دریافت کند. هر نوع وظیفه‌ی اضافی باید با الزامات منابع تعادل داشته باشد.

این در حالی است که "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید اخیرا در جمع خبرنگاران گفت که دولت آمریکا هم‌اکنون به افزایش تامین اعتبارات برای رسیدگی به روند مهاجران نیازی نمی‌بیند. ارنست تاکید کرد: ممکن است که این روند در آینده نیاز باشد اما در حال حاضر لزومی ندارد.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال 2011، ایالات متحده آمریکا 1500 پناهجوی سوری را پذیرفته است و حدود 300 تن دیگر نیز تا پایان ماه اکتبر پذیرفته خواهند شد. حامیان پناهندگان و برخی از اعضای کنگره معتقدند که پذیرش 10 هزار مهاجر دیگر نیز برای مدیریت بحران انسانی کنونی که جنگ عامل آن است، کافی نیست و جنگ موجب شده است تا موج گسترده‌ای از مهاجران به امید زندگی بهتر راهی کشورهای اروپایی شوند.

با این حال برخی جمهوری‌خواهان از جمله مایکل مک‌کال از نمایندگان ایالت تگزاس که رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا است، می‌گوید که راه دادن پناهجویان سوری می‌تواند راهی برای تروریست‌ها برای ورود به آمریکا باشد.

انتهای پیام

کد N958949

وبگردی