آفتاب

چین به دنبال بهترین مکانیزم برای مقابله با فساد در نهادهای دولتی

چین به دنبال بهترین مکانیزم برای مقابله با فساد در نهادهای دولتی

وزیر امور اقتصادی چین امروز (چهارشنبه) گفت، وزارت اقتصاد این کشور باید بهترین استفاده را از بازرسی‌ها ببرد و فعالیت و عملکرد بازرسان را در زمینه مقابله با فساد وارد سطح جدیدی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "شی جینپینگ"، رییس جمهوری چین از زمان به دست گرفتن زمام امور حزب حاکم در اواخر 2012 و روی کار آمدن به عنوان رییس جمهور در 2013 اقدامات سرسختانه ای را برای مقابله با فساد گسترده در دستگاه های اجرایی این کشور به اجرا درآورده است.

تعداد زیادی از مقام های ارشد حزب حاکم چین از آن زمان تاکنون به اتهام فساد مورد بازجویی قرار گرفته، بازداشت و زندانی شده اند.

در همین حال "لو جیوی"، وزیر اقتصاد چین گفت: وزارت اقتصاد باید به صورت قاطعانه به بهتر شدن وضعیت بازرسی بپردازد و از نظم و قوانین مربوط به بازرسی در محدود کردن اقدامات پرسنل در انجام فساد بهره ببرد.

وی ادامه داد، بازرسان وزارت اقتصاد باید با استفاده از نتایج بازرسی های خود در ارزیابی و ترفیع و ترغیب کارمندان بهره ببرد.

تنظیم کنندگان مقررات امور اقتصادی دولت چین از زمان بروز تنش در بازار بورس در اواسط ژوئن سال جاری میلادی به شدت تحت فشار هستند.

انتهای پیام

کد N958948

وبگردی